قیمت نفت رکورد سال‌های اخیر را زد

کدخبر: ۲۱۴۶۳۶
اقتصادنیوز:‌پنج‌شنبه شب، با نگرانی از این که تحریم‌های آمریکا علیه ایران تجدید شود، برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون، قیمت نفت از ۸۰ دلار برای هر بشکه فراتر رفت و به رکورد جدیدی طی سالهای گذشته دست یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ روز پنج‌شنبه، قیمت بنچ‌مارک بین‌المللی نفت خام، برنت، ۱.۱۰ دلار جهش کرد و به رکورد ۸۰.۵۰ دلار برای هر بشکه رسید، که بالاترین قیمت آن از اواخر ۲۰۱۴ تا کنون است.

قیمت نفت نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، به رکورد ۷۲.۳۰ دلار برای هر بشکه رسید.

با بسته شدن بازار، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه جولای در ۷۹.۳۰ دلار تثبیت شد، در حالی‌که قیمت نفت دابلیوتی‌آی هم در خاتمه کار بازارها، بر روی نرخ ۷۱.۴۹ دلار بسته شد.

در عین حال، نگرانی‌های ژئوپولیتیکی افزایش یافته و بازارها همچنان بالاتر رفتند. جین مک گیلیان، معاون تحقیقات تریدینگ انرژی، گفت: ما شاهد افت عرضه نفت ایران ظرف ۶ ماه آینده خواهیم بود و ونزوئلا هم نشان نداده است که توانایی جلوگیری از سقوط تولید خود را دارد.

در حالی‌ که نرخ سود اوراق قرضه آمریکا به بالاترین نرخ ۷ ساله خود رسیده است، نرخ دلار در برابر ین تقویت شد و به بالاترین میزان ۴ ماهه خود دست یافت.

دلار قوی‌تر باعث می‌شود که قیمت نفت برای کشورهای واردکننده به ویژه در آسیا، گران‌تر تمام شود. در حالی‌ که تقاضا در قاره آسیا به بالاترین سطح خود رسیده است، هزینه واردات نفت کشورهای آسیایی امسال از یک تریلیون دلار عبور می‌کند.

در ماه‌های اخیر، سطح ذخایر انبارهای نفت خام و سوخت، با تقاضای بالا و کاهش تولیدات اوپک، به شدت افت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید