لزوم کاهش قیمت خودروهای وارداتی

کدخبر: ۲۱۶۹۸۳
اقتصادنیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به تخصیص ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو، قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد.

به گزارش اقتصادنیوز ابوالفضل خلخالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: واردکنندگان خودرو با وجود دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت‌ها را نسبت به نرخ‌های سابق و زمانی که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند، کاهش نداده‌اند.

وی ادامه داد: تا پیش از تک نرخی شدن ارز، واردکنندگان خودرو که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند با هر نوسان نرخ در بازار ارز قیمت خودروها را افزایش می‌دادند اما هم‌اکنون که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این در حالی است که با توجه به استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی، هزینه‌های واردات خودرو نسبت به زمانی که واردکنندگان از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که واردکنندگان خودرو به هیچ قاعده‌ای خود را متعهد نمی‌دانند و البته قاعده درستی نیز در زمینه قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی وجود ندارد.

خلخالی با بیان اینکه دلیل این وضعیت ضعف نظارت‌ در این حوزه است، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم وجود قاعده مشخص قیمت‌گذاری برای خودروهای وارداتی، واردکنندگان خودرو این محصولات را به هر قیمتی که بخواهند عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که در بازار خودروهای وارداتی نیز همانند بازار خودروهای داخلی نوعی انحصار شکل گرفته است و قیمت خودروهای وارداتی به صورت انحصاری و بدون قاعده تعیین می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید