آینده بازار نفت چگونه خواهد بود؟

کدخبر: ۲۱۷۰۲۳
اقتصادنیوز؛ قیمت نفت در بازار مبادلات آسیایی همچنان تحت فشار انتظارات برای افزایش تولید نفت عربستان و روسیه قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ هرچند امروز قیمت نفت برنت اندکی بالا رفت اما فشار احتمال افزایش تولید روسیه و عربستان همچنان بر سر بازار نفت وجود دارد و هر بشکه در نزدیکی کمترین رقم از 8 می معامله می‌شود.  قیمت نفت برنت 20 سنت افزایش یافته اما هر بشکه از این نفت 75.50 دلار فروخته شد. نفت برنت به 75.30 دلار، کمترین رقم از 8تاریخ مذکور رسیده بود.

اما نفت خام آمریکا 1.19 دلار کاهش 66.69 دلار معامله شد و در نزدیکی کمترین رقم از 17 آوریل قرار دارد.

بان ک ای ان زد در یادداشتی اعلام کرد: «سرمایه‌گذاران در حال قیمت‌گذاری با توجه به احتمال افزایش تولید روسیه و عربستان هستند.»

«با این حال، تردیدهایی وجود دارد تا هرگونه توافق در نشست ژوئن اوپک نهایی شود.»

نگرانی در مورد اینکه افزایش تولید عربستان و روسیه  به همراه افزایش تولید آمریکا، فشار کاهشی بر قیمت نفت داشته است.

عربستان و روسیه در مورد افزایش تولید اوپک و کشورهای غیراوپکی به میزان یک میلیون بشکه در روز برای جبران کاهش تولید از سوی ونزوئلا و ایران گفتگو کرده‌اند.

کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک قرار است در 22 ژوئن در وین گرد هم جمع شوند.

فاصله قیمت میان نفت برنت و نفت خام امریکا به حدود 8.7 دلار در هر بشکه رسیده است که بیشترین میزان از مارس 2015 به شمار می‌رود. دلیل این امر کاهش بیشتر قیمت نفت خام آمریکا به نسبت برنت است.

وینسنت هوآنگ، تحلیلگر بازار در سئول گفت: «نگرانی‌هایی در مورد کاهش تقاضا برای نفت آمریکا در صورت سرازیر شدن نفت خاورمیانه به بازار وجود دارد.»

در عین حال، انتظار می‌رود در ماه‌های آتی حجم بی سابقه‌ای از نفت آمریکا به سوی آسیا روانه شود که سهم اوپک و روسیه از بازار را کاهش خواهد داد.

تولید نفت آمریکا در 2 سال گذشته بیش از 27 درصد افزایش یافته است و به 10.73 میلیون بشکه در روز رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید