رونمایی از کتاب «اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۶» با حضور لاریجانی

کدخبر: ۲۱۹۴۴۱
اقتصادنیوز : در حاشیه جلسه روز سه شنبه مجلس با حضور ریاست مجلس از کتاب اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۶ رونمایی می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ، در حاشیه نشست علنی فردا (سه‌شنبه 22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رییس مجلس رییس مجلس شورای اسلامی از کتاب «اقتصاد ایران در سال 1396» که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس تدوین و منتشر شده است، رونمایی می‌کند.

پس از تهیه و تدوین کتاب‌های «اقتصاد ایران در سال 1394» و «اقتصاد ایران در سال 1395» استقبال وسیع و گسترده نهادها و دستگاه‌های مختلف به ویژه مجموعه‌های فعال در حوزه اقتصادی، مرکز پژوهش‌های مجلس برای سومین سال متوالی به تهیه گزارش سال اقتصاد ایران در سال 1396 اقدام کرد.

 در اواخر سال 1393 رییس مجلس شورای اسلامی از مرکز پژوهش‌ها خواستار تحلیل منسجمی از وضعیت اقتصاد ایران به صورت سالانه شدند که پس از انتشار کتاب های اقتصاد ایران در سال 1394 و 1395، کتاب «اقتصاد ایران در سال 1396» نیز تهیه، تدوین و منتشر شد.

کتاب اقتصاد ایران در سال 1396 ضمن به تصویر کشیدن فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصاد در سال 1396،‌پیشنهادهای مشخصی به عنوان دستور کارهای سال 1397 ارائه داده است که براین اساس اقدامات دولت و مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوعاتی همچون مالیات بر ارزش افزوده، لایحه صندوق مکانیزه فروش و لایحه بودجه سال 1397 به تفصیل بیان شده است.

 کتاب اقتصاد ایران در سال 1396 در 6 فصل با عناوین چشم‌انداز اقتصاد کلان، بخش مالیه عمومی، بخش پولی و بانکی، بخش خارجی، چارچوب نهادی و جمع‌بندی و توصیه‌های سیاستی، تدوین شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید