توییت ترامپ خطاب به اوپک

کدخبر: ۲۲۱۴۴۵
اقتصادنیوز:‌ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پی نشست وزرای اوپک در توئیتی ابراز امیدواری کرد تا اوپک تولید خود را افزایش دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ترامپ در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: امیدوارم که اوپک تولید خود را بطور قابل ملاحظه ای افزایش دهد، نیاز است تا قیمت (نفت) را پایین نگاه داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی در توئیت خود صحبت از پایین نگاه داشتن قیمت نفت می کند که 'بیژن زنگنه' وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در مصاحبه ای اختصاصی با سی ان ان به صراحت شخص دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی را مسبب افزایش بهای نفت در جهان دانست.

زنگنه در مصاحبه با 'جان دفتریوس' (John Defterios )خبرنگار بخش انرژی شکبه خبری سی ان ان گفته بود وضعیت کنونی بازار به دلیل عدم توازن در تولید و عرضه و تقاضا نیست. این وضعیت به دلیل اقدام رئیس جمهوری ترامپ و دولت آمریکا است، درهشتم ماه مه 2018 (18 اردیبهشت ماه) با خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران بهای نفت در عرض یکهفته شش دلار افزایش یافت، این بدین معنی است که تنش سیاسی در منطقه و بی ثباتی در بازار(نفت) به دلیل اقدامات سیاسی از طرف آمریکایی است.

یکصد و هفتاد و چهارمین نشست کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک با حضور 'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز جمعه مورخ اول تیرماه در وین پایتخت اتریش گشایش یافت.

پیش از اغاز این نشست زنگنه وزیر نفت ایران و خالد الفالح وزیر انرژی عربستان با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات اوپک و بازار نفت گفتگو کردند.

درهمین حال و به گزارش خبرنگار ایرنا از وین، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران پس از پایان نشست یک‌صد و هفتاد و چهارمین نشست اوپک تصمیم اعضاء برای پایبندی به بیانیه همکاری اوپک و غیر اوپک را مورد تائید ایران دانست.

زنگنه در جمع خبرنگاران تاکید کرد در نشست امروز اوپک تأکید شد که بیانیه همکاری اوپک و غیر اوپک 100 درصد اجرایی شود.'یعنی به اعضا توصیه شد که تعهد به کاهش بیش از 100 درصد از بازار را حذف کنند '

وی افزود: اینکه ترجمه این در عمل چه می‌شود بحث دیگری است که یکسری اعضا کمتر از سهمیه‌شان تولید کردند می‌توانند تولید کنند، اعضاء غیر اوپک هم فردا در این باره تصمیم می گیرد اما بحث ما اوپک بود .

وزیر نفت کشورمان گفت: این همان طرحی بود که از ابتدای ورودم به وین مطرح کردم و خوشبختانه همان شد.

زنگنه اضافه کرد که افزایش تولید نفت از ماه جولای اجرایی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید