قیمت امروز مرغ و مشتقات در بازار

کدخبر: ۲۲۲۵۲۷
اقتصادنیوز: رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴۴۰۰ و مرغ آماده به طبخ در غرفه تره بار را ۶۴۰۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از شرایط نامساعد مرغداران اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 400، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 6 هزار و 500، غرفه های میادین میوه و تره بار 6 هزار و 400 و خرده فروشی 7 تا 8 هزار تومان است.

به گفته وی؛ ازدیاد  تولید و عرضه در برابر کاهش تقاضا و نوسان نرخ نهاده های دامی بر زیان انباشت مرغداران دامن زده است.

یوسفی بازار مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار پیش بینی می شود که تا دو ماه آینده نرخ مرغ تغییر چندانی نداشته باشد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده 6 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی 9 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان حداقل 2 هزار و 200 تومانی در بازار روبرو هستند.

وی در پاسخ به این سوال که خرید مرغ توسط پشتیبانی امور دام بر وضعیت مرغداران تاثیری داشته است یا خیر، بیان کرد: اگرچه طبق اعلام مدیرعامل پشتیبانی امور دام روزانه 1200 تن مرغ منجمد با نرخ 7 هزار و 600 تومان از مرغداران خریداری می شود، اما به سبب نرخ پایین خرید، این موضوع تاثیر چندانی بر بهبود وضعیت مرغداران نداشته است.

یوسفی در پایان تصریح کرد: قرار است ستاد تنظیم بازار برای تعدیل نرخ مرغ ، قیمت جدید خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام تا پایان هفته اعلام کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید