احمدی‌نژاد: باسه چهار حرکت وضعیت اقتصادی درست می‌شود!

کدخبر: ۲۲۲۷۰۳
اقتصادنیوز:احمدی نژاد رئیس دولت‌های نهم ودهم که در دوره اش، کشور با افزایش 754 درصدی قیمت سکه و طلا مواجه شد، مدعی شد که می تواند با «سه تا چهار حرکت» اقتصاد کشور را از شرایط فعلی خارج کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «انتخاب»؛ گزیده سخنان احمدی نژاد در مراسمی به مناسبت هفتم تیرماه، سالروز شهادت دکتر بهشتی، در زیر آمده است:

 فشار اقتصادی الان واقعا زیاد است، یعنی ابهام است، کسی تصمیم نمی گیرد، مردم نمی دانند چکار باید بکنند، باید بخرند، باید بفروشند، فردا چه اتفاقی می افتد، پس فردا چه اتفاقی می افتد!

 نمی شود ثبات در بازار ارز ایجاد کرد؟ می شود. من اعلام کردم. راه دارد، می شود. حق ملت ایران این نیست. می شود با سه ـ چهار تا حرکت این فضا را سریع عوض کرد. البته هر چه بیشتر بگذرد، سخت تر می شود.

می گویند مغازه دار های بازار آمده اند اعتراض کردند. اجاره مغازه اش درنمی آید، دست مردم چک دارد، اجاره خانه اش درنمی آید، باز آن فردی که از این فرد چک دارد، خودش دست فرد دیگری چک دارد. همین طور زنجیره وار است، چکار بکند؟ این که او را هل بدهی درون مغازه اش تا درب مغازه را باز کند، تمام شد؟ اقتصاد درست شد!؟ خب اینگونه درست نمی شود که! این ها را درست کنید.

من اینجا می خواهم خواهش کنم، هم از مردمی که می خواهند حرف بزنند و هم از مسئولین کشور. اولا مسئولین کشور حرف مردم را گوش کنند، گوش شنوا داشته باشند. دائما نگویند توهم است، جنگ روانی است، کار دشمن است، حباب است! این چه حرف هایی است که می زنید! حرف مردم را گوش بدهید. یک راهی باز کنید تا مردم بتوانند حرفشان را بزنند. راه ها را بر مردم نبندید. این خیلی بد است. راه را باز کنید تا مردم بتوانند حرفشان را بزنند.

بهترین هدیه برای یک مدیر و یک حاکم و یک رئیس این است که مردم بتوانند راحت حرفشان را با او بزنند، این کمک می کند به او برای تصمیم گیری...

آقای وزیر اقتصاد، آقای رئیس جمهور، آقای مدیر، آقای رئیس مجلس راه را باز کنید تا مردم بتوانند حرفشان را بزنند و ایراد کارت را به تو بگویند، اصلا راهکار به شما می دهند. 80 میلیون جمعیت باهوش است. کننده کار می آید به تو راه را می گوید، راه را نبندید.

 یک توصیه هم به مردم دارم. با آرامش حرفتان را بزنید. یک عده ای که من نمی دانم از کجا هستند! می آیند و سرو صدایی درست می کنند و اصل موضوع در حاشیه می رود! با آرامش و با همان متانت ایرانی، متانت اسلامی، متانت انقلابی حرفتان را بزنید.

 من شک ندارم که انگلیس و آمریکا دوست دارند که درگیری ایجاد شود که اولا مسائل مطرح نشود، ثانیا مسائل حل نشود، درگیری باشد.

خیال نکنیم فضا را که امنیتی کردیم، مسائل اقتصاد حل می شود، بدتر می شود. صورت مسئله را که نباید پاک کرد. مسائل را باید حل کنیم با کمک خود مردم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید