دستگیری 122 متخلف بازار کالا و ارز در استان تهران

کدخبر: ۲۲۲۹۴۹
اقتصادنیوز: دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 122 نفر که در بازار کالا و ارز استان اقدام به تخلفاتی از جمله قاچاق، احتکار و گران فروشی کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولی پور احمدنژاد روز شنبه در پایان نشست ستاد تنظیم بازار استان تهران در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: متخلفان برای طی مراحل قانونی به نهادهای ذیربط از جمله دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی گفت: 148 هزار دلار تقلبی کشف و همچنین با پیگیری سرشاخه ها میلیون ها دلار ارز تقلبی آماده توزیع در بازار نیز قبل از هر اقدامی کشف شد.

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: وارد و خارج کردن ارز، سکه و طلا در مبادی ورودی و خروجی کشور با جدیت کنترل می شود و 95 درصد از جاسازها تاکنون کشف شده است.

پور احمدنژاد با اشاره به تعامل خوب نهادها در سطح بازار افزود: موج سواری عده ای سودجو به جایی نمی رسد چراکه کشور سابقه شرایط بحرانی مشابه را از گذشته دارد و در این زمینه تجربه های خوبی داریم که به ما کمک می کند.

به گزارش ایرنا، معاون قضایی و رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی نیز در گفت و گو با خبرنگاران با هشدار به متخلفان بازار ارز و کالا گفت: گشت های مشترک نظارت و بازرسی با حضور نمایندگانی از تعزیرات، سازمان تنظیم بازار، گمرک، پلیس آگاهی و سازمان صنعت و تجارت بازرسی های مکرر را از واحدهای مختلف در دستور کار دارند.

بهمن حسن بیگی افزود: یکی از شرکت های وارد کننده تلفن همراه که با ارز چهار هزار و 200 تومانی 20 هزار گوشی وارد کرده و متهم به گران فروشی بود مقرر شد مدارک و اسناد خود را برای بررسی به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه کند.

وی ادامه داد: سازمان تغزیرات و دستگاه های همسو با متخلفان بازار ارز و کالا وهمچنین قاچاقچیان با شدت و جدیت برخورد می کنند و متخلفان تا چند برابر تخلف جریمه خواهند شد.

شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته اسامی بیش از 30 شرکت واردکننده گوشی تلفن همراه که ارز چهارهزار و 200 تومانی گرفته اند را منتشر کرد.

رئیس جمهوری تاکید کرده است فهرست شرکت هایی که از ارز چهارهزار و 200 تومانی می گیرند برای مقابله با سوءاستفاده بر خی سوداگران منتشر شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید