وزیر نیرو: برنامه ای برای اعلام خاموشی برنامه ریزی شده نداریم

کدخبر: ۲۲۳۷۸۵
اقتصاد نیوز: وزیر نیرو گفت: خاموشی ها به دو صورت است یکی برنامه ریزی شده که بطور قطع امکان تامین برق وجود ندارد و فاصله زیادی بین تولید و مصرف وجود دارد اما برنامه ای برای اعلام خاموشی برنامه ریزی شده نداریم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مشرق، رضا اردکانیان در حاشیه کمیسیون انرژی مجلس ابراز امیدواری کرد که روزهای گرم تابستان به قله خود رسیده باشد و دمای هوا کاهش یابد در غیر این صورت مصرف بیش از میزان پیش بینی خواهد بود.وی افزود: این میزان افزایش مصرف جای نگرانی نخواهد داشت به شرط اینکه مشترکان بخش های عمومی و صنعت با صنعت برق کشور همراهی­ کنند.اردکانیان گفت: از 57 هزار مگاوات برقی که در اوج بار مصرف می شود 21 هزار مگاوات مربوط به وسایل سرمایشی­ است که از این میزان 4 هزار و 500 مگاوات مربوط به ادارات دولتی است.

وزیر نیرو گفت: روز دوشنبه میزان مصرف برق به 56 هزار و 670 مگاوات رسید که اگر صرفه جویی ادارات دولتی تا حد هزار و 500 مگاوات نبود میزان مصرف برق در مقایسه با پارسال به بالاترین حد خود می‌رسید.

وی به مصوبات اخیر دولت در زمینه کاهش ساعت کار ادارات در برخی استانها و خاموش کردن سیستم سرمایشی بعد از ساعت کار همچنین تشکیل گروه هایی در توزیع برق برای کنترل این مصوبه دولت اشاره کرد و افزود: در مصوبه دیگری دولت اعلام کرد قیمت برق ­­دستگاه های دولتی 20 درصد افزایش یابد و همه دستگاه های دولتی موظفند دستگاه های خود را نسبت به سال گذشته افزایش ندهند.

اردکانیان گفت: اجرای این مصوبه را از وزارت نیرو شروع کردیم و همه شرکت های تابعه آب و برق در سه ماهه تابستان نباید مصرفشان نسبت به پارسال افزایش یابد و مکانیزم های تشویقی و تنبیهی در این زمینه نیز در نظر گرفتیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا خاموشی های برق از قبل اعلام نمی شود افزود: خاموشی ها به دو صورت است یکی خاموشی برنامه ریزی شده است که بطور قطع امکان تامین برق وجود ندارد و فاصله زیادی بین تولید و مصرف در این زمینه وجود دارد اما برنامه ای برای اعلام خاموشی برنامه ریزی شده نداریم.

وزیر نیرو اضافه کرد: برخی دیگر از خاموشی ها به دلیل مشکلات فنی است که اغلب با فرسودگی تجهیزات و افزایش غیر قابل پیش بینی دما اتفاق می افتد که تلاش می کنیم این گونه خاموشی ها را برای بخش خانگی اعمال کنیم تا­ مکان هایی که نیاز ضروری به برق دارند گرفتار خاموشی نشوند.

اردکانیان گفت: امیدواریم با اجرای برنامه های مدیریت مصرف خاموشی های اخیر به حداقل برسد و تغییر ساعات اداری در میزان مصرف موثر باشد.

وی افزود: دولت حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان برای اجرای طرح های آب در شهرهای دارای تنش آبی در نظر گرفته که همه آنها در حال اجراست و استانهای مختلف همکاری لازم را برای اجرای این طرح ها داشته باشند تا به نتیجه برسد.

اردکانیان گفت: امیدواریم با همکاری مشترکان بخصوص مشترکان بخش خانگی تابستان سختی نداشته باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید