با 10 درصد صرفه‌جویی خاموشی ها کاهش خواهد یافت

کدخبر: ۲۲۴۳۴۲
اقتصاد نیوز: سخنگوی صنعت برق گفت: خاموشی‌ها در شرایطی است که اگر مشترکین بتوانند تا ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند کاهش می یابد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان؛ محمدرضا حقی فام در خصوص تغییرات مصرف با توجه به تغییر ساعت کاری اظهار کرد: با تغییر ساعات کاری شاهد کاهش پیک بار خواهیم بود که این مساله تامین برق پایدار را برای استان تهران امکان پذیر‌تر می‌کند.

وی افزود: دراین خصوص تجربه اول را در استان تهران شاهد هستیم به همین خاطر ارزیابی از امروز آغاز شده و شرکت‌های توزیع برق منطقه موظف هستند که مراقبت‌های لازم را انجام دهند و اثر بخشی این تغییرات را به وزارت نیرو و استانداری ارائه کنند تا بتوان در شرایط اضطرار از این آمار استفاده و تصمیم گیری برای ادامه طرح را لحاظ کرد.

سخنگوی صنعت برق در خصوص خاموشی‌ها و برنامه ریزی برای آن، اظهارکرد: به طور قطع خاموشی‌های اخیر برنامه ریزی شده نبوده و ما در شرایط اضطرار آب وهوایی و زمانی که درجه حرارت به طورغیرطبیعی بالا می‌رود در سراسر کشور احتمال محدودیت در شبکه‌های توزیع و انتقال وجود دارد.

حقی فام تصریح کرد: خاموشی‌ها در شرایطی است که اگر مشترکین بتوانند تا ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند، طبیعتا محدودیت‌ها برای استفاده از برق برداشته می‌شود و این امر به هیچ وجه به این مفهوم نیست که ما  برای تمام روز‌های پیش رو یک برنامه قطعی خاموشی داریم.

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: از روز چهارشنبه که اطلاعیه‌ای مبنی بر اعلام ساعات قطعی صادر شد محدودیتی برای توزیع برق نداشتیم و خوشبختانه در چند روز اخیر مشترکان نهایت همکاری را برای استفاده درست با ما داشته‌اند واگر روال مصرف به همین صورت ادامه پیدا کند و مشترکان در بخش خانگی و تجاری مصارف غیر ضروری خود را کاهش دهند مطمئناً محدودیتی نخواهیم داشت.

وی گفت: طبق برآورد شرکت‌های مدیریت برق ایران در بدترین وضعیت حدود ۱۵ روز با شرایط آب و هوایی غیر طبیعی از نظر گرما تا انتهای تابستان رو به رو خواهیم شد و از مشترکان درخواست داریم بیشتر مراقب مصرفشان باشند تا در کشور برای توزیع برق با محدودیت رو به رو نشویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید