خاموشی ها به خراسان شمالی هم رسید

کدخبر: ۲۲۴۳۸۲
استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه برق یک موضوع شبکه‌ای و سراسری است، استان خراسان شمالی هم مانند دیگر استان‌های کشور تحت تأثیر این شرایط قراردارد. ما هم ناگزیریم خاموشی را در سطح استان اعمال کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز؛ محمدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به خاموشی برق در استان‌های مختلف بیان‌داشت: حجم تولید برق در استان خراسان شمالی بالای ۱۱۰ مگاوات است اما میزان مصرف در استان بالای ۳۰۰ مگاوات است که تقریبا برابر یک سوم تولید برق در استان، مصرف داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برق یک موضوع شبکه‌ای و سراسری است، استان خراسان شمالی هم مانند دیگر استان‌های کشور تحت تأثیراین شرایط قراردارد. ما هم ناگزیریم خاموشی را در سطح استان اعمال کنیم.

 

صالحی در ادامه تاکید کرد:به جز دو سه روز اول، خاموشی‌ها با یک برنامه زمان بندی‌شده در استان خراسان شمالی به مردم اعمال و اعلام می‌شود.

استاندار خراسان شمالی درباره اقدامات انجامی برای مدیریت خاموشی‌ها نیز عنوان کرد: تعداد ژنراتورهای موجود در کارخانجات بزرگ را تا یکی دو روز دیگر احصا می‌کنیم تا میزان برق خاموشی را که می‌دهند را از مسیر اعمال به این کارخانجات با جایگزینی دیزل ژنراتورهایشان رفع کنیم، یعنی سهمیه‌ای که به ما می‌دهند به جایی که به خانه‌ها، مشاغل و کارخانجات بدهیم به کارخانجاتی دهیم که دیزل ژنراتور دارند.

صالحی تأکید کرد:دنبال این هستیم اگر تا دو روز آینده سهمیه قطعی داشته باشیم اما قطعی مشروط در خانه و مغازه‌ها نداشته باشیم.

وی درباره اینکه استفاده از انرژی خورشیدی در تامین برق استان تاثیر دارد، اظهار کرد: انرژی خورشیدی اثری در تأمین برق استان ندارد. استان خراسان شمالی نیز مانند تمام استان‌های کشور سهیمه برق تولیدی خود را به سهمیه کشوری می‌دهد تا آنها سهمیه این استان را نیز تخصیص دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید