ضربه نفتی روسیه به ایران

کدخبر: ۲۲۴۷۱۸
روسیه طبق توافق خود با اوپک، تولید نفتش را 200 هزار بشکه در روز افزایش داد.

به گزارش اقتصادنیوز، روسیه طبق توافق خود با اوپک، تولید نفتش را افزایش داد و در چهار روز نخست ماه میلادی جاری ۱۱.۱۹۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۰۶ میلیون بشکه در روز در ژوئن تولید کرد.

به گزارش اویل پرایس، روسیه و عربستان سعودی ماه گذشته متحدانشان در توافق کاهش تولید را مجاب کردند با افزایش تولید به منظور آرام کردن نگرانی‌های بازار و مصرف کنندگان نسبت به کمبود عرضه موافقت کنند. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرده است که سهم روسیه از یک میلیون بشکه افزایش توافق شده تولید کشورهای اوپک و غیراوپک، حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

پیش از تصمیم کشورهای اوپک و غیراوپک برای تسهیل محدودیتهای عرضه و کاهش پایبندی به توافق کاهش تولید به ۱۰۰ درصد، سهم روسیه در کاهش تولید ۳۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۶ بود. تولید روسیه در آن زمان به ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه در روز رسیده بود که بالاترین تولید ماهانه این کشور در ۳۰ سال گذشته بود.

حتی پیش از دیدار اوپک و متحدانش برای بازنگری سیاست تولید، روسیه افزایش تولیدش را آغاز کرده بود و در نخستین هفته ژوئن ۱۱.۰۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود که ۱۴۳ هزار بشکه در روز بالاتر از سقف تولید این کشور تحت توافق اوپک پلاس بود.

منبع: انتخاب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید