جلسه نیمه تمام فروشندگان ارز در بانک مرکزی

کدخبر: ۲۲۷۷۶۹
اقتصادنیوز: بانک مرکزی به صرافان وعده داده است در مکانیزم تخصیص ارز پتروشیمی ها بازنگری کند.
جلسه نیمه تمام فروشندگان ارز در بانک مرکزی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صرافخانه، شنبه 30 تیر ماه جلسه ای در بانک مرکزی با حضور صمد کریمی؛ مدیر اداره صادرات، امیر حسین شکوهی؛ مدیر سامانه بانکی «نیما» و تعدادی از مسئولین بانک مرکزی در ارتباط با بازار دوم ارز برگزار شد.

 در این جلسه که با حضور مدیران عامل صرافی‌های تضامنی و بانکی و جمعی از مدیران بین‌الملل بانک‌های مختلف در یکی از سالن‌های اجتماعات بانک مرکزی برگزار شدبیشتر به پرسش و پاسخ در ارتباط با بازار دوم و حواشی آن پرداختند.

صرافخانه گزارش داده است؛در این جلسه مدیران بانک مرکزی به صراحت اعلام کردند که از قرار گرفتن ارز پتروشیمی‌ها (که رقم بسیار بزرگی است) صرفاً و انحصاراً در اختیار تعداد انگشت شماری از صرافان مطلع هستند و بنا دارند تغییراتی در نظام تخصیص ارز انجام دهند

نکته تامل برانگیز، اعتراض برخی از صرافی بانک‌ها در این جلسه بود که اعلام کردند حتی آن‌ها هم نتوانستند ارز را از پتروشیمی ها خرید کنند و ارز صرفاً در اختیار سه تا چهار صرافی قرار می‌گیرد.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی، بند(۲) دستورالعمل مربوط به اداره خود را که خطاب به صرافان در ۱۵ اردیبهشت ۹۷ در سامانه سنا منتشر کرده بود، رد کرد. بند (۲) دستورالعمل خرید و فروش ارز حاصل از صادرات در شبکه صرافی‌های مجاز، اعلام می‌دارد که صرافی خریدار ارز [مثلاً پتروشیمی] می‌تواند ارزهای خریداری شده خود را از طریق صرافی‌های دیگر نیز به فروش برساند.

شنیده شده است که در پایان جلسه، صرافان به حالت اعتراض جلسه را ترک نمودند و جلسه بی‌نتیجه خاتمه یافته است

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید