ترامپ برای جبران ضرر جنگ تجاری راهکار داد

کدخبر: ۲۲۸۲۸۳
اقتصاد نیوز: دونالد ترامپ سه‌شنبه شب اعلام کرد که از برنامه مربوط به دوره رکود بزرگ، استفاده خواهد کرد تا برای جبران خسارت جنگ تجاری، ۱۲ میلیارد دلار به کشاورزان آمریکایی کمک کند.
ترامپ برای جبران ضرر جنگ تجاری راهکار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دونالد ترامپ سه‌شنبه شب اعلام کرد که از برنامه مربوط به دوره رکود بزرگ استفاده خواهد کرد تا ۱۲ میلیارد دلار به کشاورزان آمریکایی کمک کند تا جنگ تجاری‌ای را که رییس‌جمهور با چین اروپا و سایرین به راه انداخته است، پشت سر بگذارند.

این نشانه واضحی از این است که ترامپ عزم خود را جزم کرده است که در مساله تجارت، سلاح تعرفه را محکم در دست خود نگاه دارد.

این حرکت با هدف آرام کردن اعتراضات کشاورزی و قانون‌گذاران طرفدار کشاورزان از جمله جمهوری‌خواهان، انجام شد. ایالت‌های با جمعیت بالای روستایی و کشاورزی، در انتخابات ۲۰۱۶ با اختلاف بالایی از ترامپ حمایت کرده بودند.

رئیس‌جمهور امریکا که در رویدادی در شهر کانزاس سخنرانی می‌کرد، حمایت خود از تعرفه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان بیشترین سود را خواهند برد.

وی تاکید کرد: فقط کمی صبور باشید.

مقامات می‌گویند این بسته مُسکن، به عنوان تقویت‌کننده موقتی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است تا ایالات‌متحده و چین بر سر مسائل تجاری مذاکره کنند.

سونی پردو، وزیر کشاورزی آمریکا، گفت: این به وضوح یک راه‌حل کوتاه‌مدت است که فرصت کافی برای کار کردن روی سیاست‌های تجاری بلندمدت را، در اختیار رییس‌جمهور ترامپ می‌گذارد.

طبق اعلام وزارت کشاورزی آمریکا، این کشور در سال گذشته ۱۳۸ میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر کرده است که ۲۱.۵ میلیارد دلار از آن را مهمترین محصول کشاورزی آمریکا، دانه سویا، تشکیل می‌دهد. در سال ۲۰۱۷، چین به تنهایی ۱۲.۳ میلیارد دلار دانه سویا از آمریکا وارد کرده است.

با این حال بلیک هارست، یک کشاورز پرورش‌دهنده ذرت و دانه سویا و رئیس اداره کشاورزی میزوری، می‌گوید: اگر سیاست‌های کاخ سفید تغییر نکند، صنعت کشاورزی آمریکا همچنان آسیب خواهد دید.

او می‌گوید: این پرداخت‌ها برای کشاورزان، در مواجه با وام‌های سنگین و بانک‌داران عصبانی مفید خواهند بود، اما اگر به معنای آن باشند که تعرفه‌ها و جنگ تجاری، قرار است تا آینده‌ای دور و دراز برقرار باشند، کاملا ناکافی خواهند بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید