۱۵ میلیارد دلار قرارداد عاملیت ارزی امضا شد+ فهرست تخصیص‌ها

کدخبر: ۲۲۸۸۶۱
اقتصادنیوز: طی ۴ ماهه نخست امسال تاکنون مبلغی حدود ۱۵ میلیارد دلار برای پرداخت تسهیلات ارزی به صورت قراردادهای عاملیت بین صندوق توسعه ملی و بانک‌های خصوصی و دولتی اختصاص یافت.

به گزارش ایبِنا یه نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، مبلغ ۱۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به قرارداد عاملیت با ۲۰ بانک کشور اختصاص یافته که تاکنون مبلغی معادل ۱۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار  از آن با ۱۷ بانک مطابق جدول ذیل اجرایی شده است. ضمنا قرارداد عاملیت با بانک های پارسیان، انصار و گردشگری نیز در شرف انعقاد و اجرایی شدن است.

فهرست تخصیص ارزی

این جدول به مرور انعقاد قراردادهای جدید بروزرسانی خواهد شد و از طریق وبسایت صندوق توسعه ملی به آدرس www.ndf.ir قابل دسترسی است. با هدف حمایت از بخش خصوصی و نقش آفرینی موثر در توسعه کشور، حفظ منابع صندوق به عنوان سهم نسل های آینده از درآمدهای ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و تبدیل این منابع به سرمایه های زاینده و مولد سالانه قسمت عمده ای از منابع این نهاد اقتصاد کلان کشور به منظور ارائه تسهیلات ارزی به متقاضیان بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی از طریق عاملیت بانک های کشور اختصاص می یابد.

همواره انعقاد قراردادهای عاملیت ارزی و سپرده گذاری های ریالی در بانک های عامل مطابق اساسنامه صندوق توسعه ملی، تکالیف قانونی بر مبنای منابع قابل تخصیص صندوق توسعه ملی و بر اساس درخواست های رسیده از سوی بانک ها، حوزه تخصصی بانک مورد نظر و عملکرد پیشین آن بانک در استفاده از منابع صندوق صورت می گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید