پژو ۳۰۱ در آستانه تولید

کدخبر: ۲۲۸۸۸۱
اقتصادنیوز : در شرایطی که گروه خودروسازی پژوسیتروئن اعلام کرده ایران را به دلیل خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها ترک خواهد کرد، خبر می‌رسد ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو) تولید پژو ۳۰۱ را به‌زودی کلید خواهد زد.
پژو ۳۰۱ در آستانه تولید

به گزارش اقتصادنیوز با خروج آمریکا از برجام، پژوسیتروئن اولین شرکتی بود که اعلام کرد فعالیت‌هایش را در خودروسازی ایران متوقف می‌کند، آن هم در شرایطی که پژو با ایران‌خودرو قرارداد همکاری مشترک منعقد کرده و سیتروئن نیز با سایپا.کمتر از دو هفته دیگر، فاز اول بازگشت تحریم‌ها با محوریت صنعت خودرو کلید خواهد خورد و از همین رو بیشتر شرکت‌های خودروساز خارجی حاضر در کشور، برای در امان ماندن از جرایم مادی و معنوی آمریکایی‌ها، اعلام خروج کرده‌اند. در این بین، پژو که بلافاصله پس از توافق هسته‌ای و برجام، قرارداد همکاری مشترک با ایران‌خودرو را امضا کرد، در خروج پیش‌قدم شده است، با این حال طبق شنیده‌ها، یکی از محصولات این شرکت به نام پژو ۳۰۱ در کشور به تولید خواهد رسید.

طبق قرارداد ایران‌خودرو و پژو، سه محصول شامل ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ باید در ایران به تولید برسند، که در این بین، پژو ۲۰۰۸ در حال حاضر میهمان خطوط تولید آبی‌های جاده مخصوص است. بنابر برنامه‌ریزی انجام شده، پژو ۳۰۱ دومین محصولی است که باید مطابق با قرارداد در ایران‌خودرو به تولید برسد، با این حال اعلام خروج پژو، این ماجرا را با اما و اگرهای زیادی مواجه کرد. حالا اما خبر می‌رسد که تولید پژو ۳۰۱ در دستورکار قرار گرفته است، حتی اگر پژو از ایران خارج شود.ایران‌خودرویی‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند پژو ۳۰۱ با داخلی‌سازی اولیه ۶۰ درصدی تولید خواهد شد، حال اینکه ۴۰ درصد باقی‌مانده از کجا تامین می‌شود، فعلا چندان مشخص نیست. البته گفته می‌شود ایران‌خودرو قصد دارد از موتور TU۵ برای تولید پژو ۳۰۱ استفاده کند، موتوری که در حال حاضر روی محصولات فعلی پژو در ایران سوار است.هرچه هست، ظاهرا با توجه به فرصت سه ماهه‌ای که تا اجرای فاز دوم تحریم‌ها باقی‌مانده، ایران‌خودرو و پژو قصد دارند تا حد امکان از این فرصت نیز استفاده و شرایط را برای تولید مدل ۳۰۱ فراهم بیاورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید