آرامش طلا در بازار جهانی

کدخبر: ۲۲۹۷۳۴
اقتصاد نیوز: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی طرح دولت ترامپ برای وضع تعرفه بالاتر روی واردات کالاهای چینی که به صعود ارزش دلار منجر شد، کاهش پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱۲۲۱.۷۸ دلار رسید.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر حدود ۰.۲ درصد کاهش یافت و ۱۲۲۱.۹۰ دلار معامله شد.

دلار آمریکا پس از اینکه یک منبع آگاه اعلام کرد کاخ سفید قصد دارد یک تعرفه ۲۵ درصدی را روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار پیشنهاد کند، در برابر یوان و سایر ارزها صعود کرد. چنین پیشنهادی دور جدیدی از خصومت‌های تجاری را در جنگ تعرفه‌ای میان آمریکا و چین برخواهد انگیخت.

قوی شدن ارزش دلار معاملات طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر می‌کند.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC در این باره گفت: رشد اندک قیمت طلا در شب گذشته تحت تاثیر تقاضا برای دارایی امن بود اما ضعف قیمت این فلز در معاملات صبح چهارشنبه به دلیل رشد قیمت دلار است. تنش‌های تجاری باعث شده جریان تقاضا برای دارایی امن به سوی دلار روانه شود و به نظر می‌رسد این ارز نسبت به طلا از تقاضای بالاتری به عنوان یک دارایی امن برخوردار است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا در اوایل روز چهارشنبه بدنبال انتشار گزارشی مبنی بر اینکه آمریکا و چین درصدد ازسرگیری مذاکراتشان برای حل اختلافات تجاری هستند، صعود کردند اما در ادامه معاملات، رشد آنها ضعیف‌تر شد.

در این بین، سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که روز جاری به نشست دو روزه خود پایان می‌دهد هستند. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا هفته جاری بر دورنمای افزایش تدریجی نرخ‌های بهره مجددا تاکید کند اما سرمایه گذاران بدنبال نشانه‌هایی از روند افزایش نرخ‌ها هستند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تقویت می‌کند در حالی که طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر خواهد کرد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده ۱۲۱۴ تا ۱۲۲۶ دلار ثابت می‌ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵.۴۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۸۳۵.۵۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۳۰.۶۰ دلار رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید