نشریه زایتونگ آلمان خبر داد؛

توقف فعالیت یک شرکت خودروساز آلمانی در ایران

کدخبر: ۲۳۱۸۳۰
اقتصادنیوز؛ براساس اعلام نشریه زایتونگ بوئرسان در فرانکفورت آلمان، یک شرکت عرضه‌کننده خودرو به نام دی‌یوئر فعالیت‌های خود را در ایران به خاطر ترس از تحریم‌های آمریکا متوقف کرد.
توقف فعالیت یک شرکت خودروساز آلمانی در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران؛ رئیس بخش مالی دی‌یوئر، پارلو کروسه‌تو، به نشریه بوئرسان زایتونگ در مصاحبه‌ای که روز شنبه ۲۰ مرداد منتشر شد، گفت: تجارت ما با ایران ظرف سال‌های گذشته افزایش یافته بود ولی اکنون مجبوریم فعالیت‌های خود را در ایران متوقف کنیم.

این خودروسازی در این هفته به خاطر اینکه در فهرست سیاه تحریم آمریکا قرار نگیرد، داد و ستد خود با ایران را متوقف کرد.

همچنین کروسه‌تو بدون بیان جزئیات بیشتر در این باره گفت: ما قرار بود دو قرارداد بلندمدت که در سال ۲۰۱۷ برنده شدیم را ادامه دهیم، اما این قرارداد مهم بیش از این ادامه نخواهد یافت و فرصت برای حاشیه بازار برای ما فراهم نخواهد شد و این بازار را از دست خواهیم داد.

به خاطر جنگ تجاری که ترامپ با چین و آلمان انجام داده، روز چهارشنبه گذشته روابط تجاری که گره خورده با مسئله تحریم‌های آمریکا شرکت‌هایی که بیم جریمه شدن توسط آمریکا به خاطر تحریم‌ها را داشتند، فعالیت خود را با ایران متوقف کردند و همچنین خیلی از شرکت‌های اروپایی طرح‌های سرمایه‌گذاری را که قرار بود، در ایران اجرا کنند را به حالت تعلیق درآوردند. 

همچنین شرکت بزرگ نفتی توتال و شرکت‌های پی‌اس‌آ  PSA که سازنده خودرو بوده شرکت رنو و دایملر نیز فعالیت خود را براساس گفته کریستف استیتز متوقف کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید