لزوم تسریع بهره گیری ارز دیجیتال

کدخبر: ۲۳۲۲۳۲
اقتصادنیوز: مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی خواستار تسریع فرآیندها برای بهره گیری از بستر بلاک چین و ارز دیجیتال به منظور استفاده از فرصت‌ها در این بخش شد.
لزوم تسریع بهره گیری ارز دیجیتال

به گزارش اقتصادنیوز؛ نیما امیر شکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص بهره‌گیری از بستر بلاک چین و ارز دیجیتال در نقل و انتقالات وجوه در سطح بین‌المللی اظهار داشت: تحریم‌ها در ایران هرروز جدی‌تر می‌شود و شاید بهتر بود از این بستر در سال گذشته بهره‌گیری‌های لازم انجام می‌شد.

وی افزود: بهترین زمان اوایل سال گذشته بود که می‌ توانساز بستر بلاک چین و ارز دیجیتال به‌منظور نقل و انتقالات وجوه در سطح بین‌المللی و همچنین جذب سرمایه خارجی استفاده کرد اما این مهم رخ نداد.

امیر شکاری تصریح کرد: بلاک چین و ارز دیجیتال در آن مقطع زمانی هنوز از سوی دولت‌ها مورد مانیتورینگ قرار نگرفته بود درصورتی‌که در حال حاضر دولت‌ها خیلی جدی به این مساله ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: کشور ونزوئلا که یک کشور تحریم شده است توانست در سال گذشته با راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی و عرضه اولیه آن به جذب سرمایه خارجی اقدام کند و با جذب سرمایه‌های ونزوئلایی‌های خارج از این کشور توانست در حدود ۲ میلیارد دلار از این مسیر منابع کسب کند که این رقم در شرایط اقتصادی بد این کشور قابل‌توجه بود.

امیر شکاری خاطرنشان کرد: بعد از این اتفاق و رواج آن در سایر کشورها، دولت آمریکا و خود شخص ترامپ ارز دیجیتال ملی ونزوئلا را تحریم و به سایر کشورها دستور داد این ارز را خریداری نکنند، این در صورتی بود که این کشور جذب سرمایه خود را از این مسیر انجام داده و به هدف خود رسیده بود.

مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشگاه پولی و بانکی بانک مرکزی یادآور شد: راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی در ایران به‌منظور نقل و انتقالات وجوه  و همچنین جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مقطع فعلی بسیار سریع از سوی مقامات آمریکایی رصد و مورد تحریم قرار می‌گیرد و بهره‌گیری از این فناوری به‌منظور جذب سرمایه‌های خارجی شاید کمی دیر شده باشد.

وی تأکید کرد: البته حرکت به سمت طراحی و عرضه ارز دیجیتال ملی در کشور اجتناب‌ناپذیر است زیرا این فناوری هزینه نقل و انتقالات وجوه را کاهش و شفافیت اقتصادی را به همراه دارد.

این کارشناس در ادامه تصریح کرد : از این فناوری در حال حاضر هم می توان به‌منظور نقل و انتقالات وجوه در شرایط خاص اقتصادی کشور استفاده کرد.

امیر شکاری گفت: حرکت به سمت به بهره گیری از ارزها دیجیتال رایج نیز در نقل و انتقالات مالی در سطح بین الملل در کشور باید با سرعت بیشتری دنبال شود تا فرصت‌ها در این بستر از دست نرود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید