کاهش تجارت با دلار توسط روسیه

کدخبر: ۲۳۲۲۵۸
اقتصادنیوز: معاون نخست وزیر و وزیر دارایی روسیه با بیان اینکه کشورش برای مقابله با تحریم های بانکی آمریکا آماده می شود، اظهار داشت که روسیه پرداخت ها و معاملات خود با دلار را کاهش می دهد.
کاهش تجارت با دلار توسط روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آنتون سیلوانف» روز دوشنبه در برنامه ی شبکه روسیه 1 افزود: اگر چه طبق اصول بین المللی نفت با ارزیابی ها و محاسبات دلاری به فروش می رسد اما ما می توانیم با دیگر ارز ها از جمله یورو یا ارز ملی نفت خود را به دیگران بفروشیم هر چند که بعید است که چنین شرایطی حاکم شود.

وی با بیان اینکه دلار در حال از دست دادن جایگاه بین المللی خود است، ادامه داد: دولت آمریکا با تحریم های مکرر خود به اعتبار پول ملی این کشور در عرصه بین المللی ضربه زده است و روسیه چاره ای ندارد جز اینکه پرداخت ها و معاملات خود با دلار را کاهش دهد.

این مقام روس در ادامه به مردم کشورش اطمینان داد که هیچ مساله ای در حساب های ارزی آنها در بانک های روسی در صورت گسترش تحریم های بانکی آمریکا بوجود نخواهد آمد.

وی افزود: ذخایر بانک مرکزی و منابع روبلی روسیه برای پرداخت های بانکی کافی است و بانک مرکزی روسیه این توانایی را دارد که به کمک بانک هایی بیاید که مورد تحریم های آمریکا قرار می گیرند.

سیلوانف تصریح کرد: یکی از راهکارهای ما تزریق منابع مالی به چنین بانک هایی برای تقویت آنهاست به همین دلیل شهروندان روس مشکل پولی پیدا نمی کنند.

وزیر دارایی افزود: اقتصاد روسیه در سه ماهه دوم سال جاری با سرعت بیشتری رشد می کند و رشد تولید ناخالص ملی کشور به 1.8 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت چندین لایحه ازجمله در عرصه های بهداشت و درمان، آموزش و اجتماعی آماده کرده است، اظهار داشت: تحریم ها مانع اجرای طرح های توسعه ای روسیه نمی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید