رکورد زندی روبل روسیه در پایین‌ترین سطح ۲ سال اخیر

کدخبر: ۲۳۲۴۷۹
اقتصادنیوز: با ادامه فشار به ارزهای نوظهور در بازارهای جهانی، دلار به بالاترین سطح 2 سال اخیر خود در برابر روبل روسیه رسیده است.
رکورد زندی روبل روسیه در پایین‌ترین سطح ۲ سال اخیر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در مبادلات امروز هر دلار به ۶۸.۶۶ روبل رسید که از آوریل ۲۰۱۶ تاکنون بی سابقه است. روبل هم چنین ۰.۲۹ درصد ارزش خود در برابر یورو را از دست داد و هر یورو به ۷۷.۴۷ روبل رسید.

از کاهش ارزش روبل و نیز کاهش بهای نفت برنت به عنوان اصلی‌ترین دلایل کاهش ارزش لیر نام برده می شود. دورنمای نامطمئن اقتصادی روسیه به دلیل تحریم‌ های احتمالی آمریکا بر ضد روسیه نیز به روند سقوط لیر دامن زده است.

روبل روسیه در هفته اخیر ۶.۹۲ درصد ارزش خود را از دست داده است که بزرگ‌ترین کاهش ارزش هفتگی آن از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون محسوب می شود.  تاتیانا ادوکیموا- کارشناس اقتصادی بانک " نوردئا" گفت: اگر تحریم ها بخش های حساس کمتری را هدف قرار دهند، احتمالا بخشی از کاهش ارزش فعلی روبل جبران خواهد شد و به سمت ۶۵ روبل در هر دلار و ۷۵ روبل در هر یورو حرکت خواهد کرد.

بانک مرکزی روسیه برای تقویت ارزش روبل در برابر دلار اقدام به تقویت ذخایر طلای خود و فروش اوراق قرضه وزارت خزانه داری برای کاهش آسیب پذیری از تحریم ها کرده است.

تحریم‌های احتمالی آمریکا بر ضد روسیه به دلیل مسمومیت جاسوس سابق روس در انگلیس اعمال خواهد شد و احتمالا شامل ممنوعیت صادرات کالاهای حساس، پرواز خطوط هوایی ملی روسیه به فرودگاه های آمریکایی و برخی محدودیت‌های بانکی خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید