تاثیرات مثبت کارت بازرگانی

کدخبر: ۲۳۳۷۸۸
اقتصادنیوز: یک کارشناس اقتصادی گفت:پیشرفت روابط بازرگانی کشور ما با کشور‌های دیگر نیازمند الزامات و مجوز‌هایی است که مهم‌ترین آن‌ها کارت بازرگانی است.
تاثیرات مثبت کارت بازرگانی

به گزارش اقتصادنیوز؛ سید مهدی صادق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزاندر مورد کارت‌های بازرگانی بیان کرد: برای انجام روابط بازرگانی بین ایران و کشور‌های دیگر یک سری الزامات و مجوز‌هایی نیاز است که یکی از مهمترین آن‌ها کارت بازرگانی است کارت بازرگانی در واقع رصد کننده‌ی فرد صادر کننده و کالای صادر شده است.

وی در رابطه با تاثیرات کارت بازرگانی در اقتصاد کشور ادامه داد: ما شاهد این هستیم که بعد از صدور کارت بازرگانی نظارت بر روند صادرات کشور بیشتر شده است و هم چنین توانسته ایم بسیاری از شرکت‌ها و برند‌های خود را در کشور‌های دنیا ثبت کنیم.

این کارشناس اقتصادی وضعیت صادرات کشور در صورت نبودن کارت بازرگانی را اینگونه توصیف کرد: اگر این کارت‌ها در دست بازرگانان وجود نداشته باشد ضمن مشخص نبودن میزان صادرات کالا، میزان درآمد ارزی کشور نیز غیر قابل محاسبه خواهد بود و هیچ نظارتی بر این امر وجود نخواهد داشت و صادرات کشور به طور کامل از کنترل دولت خارج می‌شود.

صادق در رابطه با الزاماتی برای پیشرفت صادرات کشور خاطر نشان کرد: اگر دولت مردان ما خواهان تجارت بین کشور‌های بیشتر هستند باید به وسیله این کارت محدودیت‌های کار صادر کنندگان را کمتر کند و تحصیلاتی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی در انتها افزود: بهترین خبری که می‌تواند حال ما مردم را بهتر کند خبر پیشرفت صادرات و افزایش مقاصد صادراتی در دنیا است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید