جلو گیری از آسیب رسیدن به بازار تنها با برخورد با محتکران

کدخبر: ۲۳۴۷۹۸
اقتصادنیوز: رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که همه با برخورد جدی با محتکران موافق هستند و اتاق بازرگانی ایران نیز از آن استقبال می‌کند اما این فرآیند باید به دور از فضای امنیتی شکل بگیرد و مشکلی برای بازاریان به وجود نیاورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طبق بسته جدید ارزی و همچنین مصوبه اخیر دولت برای پرداخت مابه التفاوت ارزی از سوی واردکنندگانی که کالاهایشان وارد شده اما در فهرست کالاهای اساسی قرار ندارد که ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند، باید برای ترخیص محموله خود ما به‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی تا بازار ثانویه را پرداخت کنند. در این میان اظهارنظرهای فراوانی صورت گرفت و انبارهای بسیاری به عنوان احتکار پلمب شد.

در این باره غلامحسین شافعی - رئیس اتاق بازرگانی ایران - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما نیز بارها اعلام کرده بودیم که باید مابه التفاوت ارزی برای واردات کالاهای تولیدی، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید برداشته شود.

وی درباره توقیف و پلمب انبارها نیز تاکید کرد که این شیوه که فضا را امنیتی کنیم، درست نیست. اما باید با احتکار شدیدا مبارزه کرد و متخلف را به اشد مجازات رساند. اما در این میان بنکداران سالمی که کار می‌کنند نباید آسیب ببینند و تر و خشک کنار هم بسوزند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: البته به این معنا نیست که با مبارزه با احتکار و برخورد با متخلفان مخالفیم، بلکه منظور این است که نباید فضا امنیتی شود و تولیدکنندگان و بازاریان واقعی در این میان متضرر شوند. البته در هر جایی که برخورد با محتکران را ببینیم ایستاده برای مسئولان دست می‌زنیم و از آن استقبال می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید