آخرین قیمت‌ها در بازار آپارتمان‌های رهنی+جدول قیمت

کدخبر: ۲۳۶۳۳۲
اقتصادنیوز: مهم‌ترین پارامتر تعیین‌کننده بهای رهن کامل آپارتمان در تهران در حال‌حاضر، متراژ است و سایر پارامترها همچون امکانات ضروری ملک و سن بنا اثر به مراتب کمتری در این قیمت‌گذاری دارند.
آخرین قیمت‌ها در بازار آپارتمان‌های رهنی+جدول قیمت

به گزارش «اقتصادنیوز»، اگرچه آپارتمان‌های رهن کامل در بازار مسکن همواره پرتقاضاترین املاک عرضه شده در بازار مسکن به‌شمار می‌آیند، اما در طول دو ماه اخیر تحت‌تاثیر جهش اجاره‌بها در بازار مسکن، نرخ رهن کامل پیشنهادی آپارتمان‌ها نیز با افزایش سرسام‌آوری روبه‌رو شده و این موضوع سبب شده تقاضای رهن کامل در بازار مسکن مانند گذشته در صدر انواع تقاضای آپارتمان‌های اجاری نباشد.

موجران تقریبا در تمام مناطق متوسط شهر تهران برای تمام آپارتمان‌های زیر ۱۵ سال ساخت با برخورداری از امکانات، بهای پیشنهادی خود را بر اساس متراژ و معادل مترمربعی ۵/ ۱ تا ۲ میلیون تومان برای مدت یک سال اعلام می‌کنند و در این میان تفاوت میان محله‌های شرق، غرب و مرکز تهران بسیار اندک است. به‌عنوان مثال بهای پیشنهادی رهن کامل یک آپارتمان ۸۰ مترمربعی زیر ۱۵ سال ساخت که با بازسازی جزئی همچون نقاشی ساختمان برای سکونت مستاجر آماده شده و البته با برخورداری از حداقل امکانات ضروری یعنی آسانسور، در تمام مناطق متوسط شهر بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان پیشنهاد می‌شود که ممکن است مستاجر بتواند اندکی تخفیف نسبت به قیمت پیشنهادی نیز از موجر دریافت کند.

این وضعیت در حالی بر بازار مسکن اجاری تابستان حاکم شده که پیش‌بینی مشاوران املاک افت حداقل ۲۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در پاییز است. هرچند یافتن آپارتمان اجاری مناسب سکونت در پاییز به دلیل کاهش شدید عرضه قطعا دشوارتر از تابستان خواهد بود و دوره انتظار متقاضیان اجاره تا یافتن گزینه مطلوب نسبت به فصل جاری افزایش می‌یابد.

 

 

07-03

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید