بنگاه تولید محصولات روستاها هستند

کدخبر: ۲۳۶۷۵۸
اقتصادنیوز: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با انتقاد از عدم مشارکت مردم در بخش‌های مختلف کشور گفت: باید بپذیریم که روستا یک بنگاه تولیدی است که قابلیت تولید محصول را دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، ابوالفضل رضوی در همایش تخصصی اقتصاد تعاون کشاورزی روستا که همزمان با هفته تعاون در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: باید بپذیریم که روستا یک منطقه و بنگاه تولیدی است و این بنگاه تولیدی قابلیت تولید محصول مستقیم و محصولات تبدیلی و تکمیلی را دارد.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات و برنامه‌های پایدار در کشور صرفاً با تقویت روحیه تعاون در کشور امکان‌پذیر است، افزود: امکان ندارد که اشتغال و برنامه ریزی ما پایدار باشد اما از روش‌های مبتنی بر تعاون استفاده نکرده‌ باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور ، عدم مشارکت مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی را مهمترین نقص در نظام برنامه‌ریزی کشور عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر مشارکت مردم صرفاً در بخش‌های سیاسی فراهم است و تا زمانی که با همین شیوه حرکت کنیم، قطعاً از اهداف و مقاصد خود در اجرای تقویت روحیه تعاونی فاصله خواهیم کرد.

رضوی، عدم آینده‌نگری را از دیگر ضعف‌های کشور در نظام برنامه‌ریزی عنوان کرد و ادامه داد: افراد در جامعه به سه دسته تقسیم می‌شوند به این ترتیب که گروه نخست هیچ دیدگاهی نسبت به گذشته و حال خود ندارند؛ گروه دوم نیز از منتقدان گذشته هستند درحالی‌که همین منتقدان در شکل‌گیری شرایط فعلی ناشی از گذشته نقش داشتند؛ همچنین گروه سوم از افراد جامعه با مرور گذشته، نیم‌نگاهی به آینده دارند.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات کشور در تمامی ابعاد باید به اقتصاد تعاونی توجه و تمرکز ویژه داشته باشیم، گفت: فرزندان روستاییان و عشایر از کمترین امکانات آموزشی برخوردار هستند تا جایی که با در نظر گرفتن یک معلم برای ۶ دانش‌آموز در ۶ پایه مختلف، سهم هر دانش‌آموز از آموزش فقط نیم ساعت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید