قیمت دلار بر قزل آلا هم تاثیر گذاشت

کدخبر: ۲۳۶۷۷۹
اقتصادنیوز: یک مقام مسئول گفت:با توجه به نوسان نرخ دلار، قیمت ماهی قزل آلا در بازار داخل روبه افزایش است که این موضوع افزایش رغبت تولیدکنندگان را به همراه داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز؛ آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه افزایش قیمت قزل آلا ، رغبت پرورش دهندگان به تولید را بالا برده است،اظهار کرد : با توجه به نوسان نرخ دلار، قیمت ماهی قزل آلا در بازار داخل روبه افزایش است به طوریکه هم اکنون هر کیلو قزل آلا با نرخ 18 تا 20 هزار تومان در میادین عرضه می شود.

به گفته وی با وجود عدم فصل تولید و کم آبی پیش بینی می شود که روند افزایش قیمت ماهی تا پایان مهرماه در بازار ادامه یابد.

نبی زاده میزان تولید قزل آلا در سال جاری را پیش بینی کرد و افزود: با استمرار روند افزایش قیمت ماهی در بازار پیش بینی می شود که تولید قزل آلا با افزایش 15 تا 20 هزار تنی به 130 هزارتن در سال جاری برسد.

این مقام مسئول درباره تاثیر افزایش قیمت قزل آلا در رونق صادرات بیان کرد: افزایش قیمت ماهی،صادرات را توجیه پذیر کرده است و همواره پیش بینی می شود که افزایش 15 تا 20 هزارتنی قزل آلا به بازارهای هدف صادر شود.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت واردات تیلاپیا در هاله‌ای از ابهام

وی  با اشاره به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان افزود: یکی از بحث های جدی پیش رو تامین تخم چشم زده و خوراک خارجی است که به سبب عدم اختصاص ارز دولتی و افزایش قیمت نهاده ها، تولیدکنندگان  نگرانی هایی از حذف آبزیان در سبد خانوار دارند.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی ادامه داد: علی رغم پیگیری های سازمان شیلات، مسئولان دولتی حمایتی از بخش آبزیان ندارند در حالیکه به بخش دام و طیور توجه جدی دارند و با اختصاص ارز یارانه ای درصدد کاهش قیمت نهاده های تولید هستند.

نبی زاده در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات خوراک آبزیان تصریح کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته،بحث ممنوعیت صادرات خوراک آبزیان منتفی شد و هم اکنون شرکت های فعال در این زمینه می توانند کار خود را آغاز کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید