اگر بانک مرکزی به وظیفه خود عمل می‌کرد دادگاه تشکیل نمی‌شد

کدخبر: ۲۳۷۲۷۹
اقتصادنیوز: رییس شعبه دو دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی -موضوع نامه رییس قوه قضاییه به رهبری- در آغاز رسیدگی به تهامات 19 متهم به اخلال در بازار سکه و ارز گفت: چنانچه بانک مرکزی به وظیفه ذاتی خود که در دستورالعمل بانک تصویب شده است یعنی نظارت بر صرافی‌ها رسیدگی می‌کرد، شاهد تشکیل این دادگاه نبودیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، قاضی زرگر در ابتدای نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به شبکه وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی گفت: جلسه شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده های اخلال گران و مفسدان اقتصادی برای رسیدگی به اتهامات 19 نفر از متهمینی که در ارتباط با ارز و سکه بازداشت هستند تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: با استعانت از خداوند متعال و رعایت عدل و انصاف و با توجه به خسارت‌های وارده مستقیم و غیر مستقیم اخلال در بازار ارز و سکه به اتهام متهمین رسیدگی خواهد شد. لازم به ذکر است چنانچه بانک مرکزی به وظیفه ذاتی خود که در دستورالعمل بانک تصویب شده است یعنی نظارت بر صرافی‌ها رسیدگی می‌کرد، شاهد تشکیل این دادگاه نبودیم.

قاضی زرگر ادامه داد: بر اساس چیزی که در قانون برای بانک مرکزی تصویب شده است باید بر صرافی‌ها نظارت مستقیم داشته باشد. تردید می‌شود که این موضوع رها شده و باعث این مشکل شده است. در صورتی که اگر به وظیفه خود عمل می‌کرد و حدود وظیفه صرافی‌ها، و اینکه کدام کارشان قانونی و یا غیرقانونی است را مشخص می کرد و یا اینکه اتحادیه‌ها را وادار می کرد صرافی‌ها را کاهش دهند نیز شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.

وی ضمن درخواست رعایت مواد 394 و 396 قانون آیین دادرسی کیفری از نماینده دادستان خواست تا با حضور در جایگاه کیفرخواست متهمین این پرونده را قرائت کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید