مذاکرات روند آستانه طلا را ارزان کرد

کدخبر: ۲۳۷۳۰۹
اقتصادنیوز: رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش قیمت طلا و تاثیر مذاکرات روند آستانه بر این بازار خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ آیت محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تاثیر نشست سه‌جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه درباره مسائل سوریه که روز گذشته برگزار شد بر بازار طلا، اظهار داشت: آغاز این مذاکرات بر بازار طلا موثر بوده و تا این لحظه موجب کاهش قیمت ها در بازار شده به شکلی که طلا ۱۸ عیار مثقالی یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۶۵۰ تومان و گرمی ۳۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی افزود: البته آنطور که انتظار می رفت بر قیمت سکه موثر نبود که دلیل آن سیاست گذاری های اقتصای داخلی و عرضه و تقاضا در بازار است. رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: اکنون قیمت سکه امامی۴ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان و سکه بهار آزادی نیز ۴ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان در بازار معامله می شود.

به گفته محمدولی اگر این مذاکرات ادامه دارد باشد به طور حتم قیمت طلا به روند عادی بازخواهد گشت و بر بازار سکه نیز تاثیرگذار خواهد بود. به گزارش ایبِنا، نشست سه‌جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه درباره مسائل سوریه روز گذشته (۱۶ شهریور ۹۷) برگزار شد اما مسائل سوریه تنها محور این مذاکرات نبود، در این نشست درباره مسائل اقتصادی، روابط بانکی و حذف دلار از مبادلات تجاری سه‌ کشور نیز توافقاتی صورت گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید