میزان واردات لوازم التحریر در 5 ماه اخیر چقدر است؟

کدخبر: ۲۳۷۳۱۶
اقتصادنیوز: ۱۳۳۰ تن لوازم التحریر در پنج ماهه نخست سال جاری به ارزش بیش از ۹.۵ میلیون دلار به ایران وارد شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس ادعای گمرک ایران، مشکل اتحادیه واردکنندگان لوازم‌التحریر حل شده و روند واردات عادی است.

در روزهای اخیر موضوعاتی از سوی مسئولان اتحادیه لوازم‌التحریر در خصوص  پرداخت ما به‌التفاوت ارزی مطرح شد که گفته می‌شود این موضوع خیلی زود با مصوبه جدید هیات وزیران حل شده و برخی موارد از لیست‌های ما به‌التفاوت حذف شده و باقی آن‌ها نیز به بانک‌ها محول شده که با اخذ تعهد اقدام کنند.

بر اساس آنچه که مطرح شده است، طی هفته‌های گذشته در یک مقطع، توقف کوتاهی در زمینه واردات لوازم‌التحریر به ایران ایجاد شد که به نظر می‌رسد خیلی زود این مشکل با مصوبه جدید هیات وزیران حل شد.

گمرک ایران مدعی شده است که در واکنش به موضوعات مطرح شده، از سوی گمرک با اتحادیه تماس گرفته شد و مشخص شد، مشکل، کد رهگیری بانک و ما به التفاوت بوده که خوشبختانه حل شده است.

براساس آمار گمرک ایران، در پنج ماه نخست سال جاری ۱۳۳۰ تن انواع نوشت‌افزار و مواد اولیه آن به ارزش ۹ میلیون و ۵۱۷ هزار دلار وارد کشور شده که با توجه به ممنوعیت واردات برخی کالاهای نهایی نوشت افزار شاهد افزایش واردات مواد اولیه این کالاها از طریق گمرکات به کشور نیز بوده‌ایم.

بر اساس این گزارش، واردات مواد اولیه نوشت افزار مشمول تخصیص ارز دولتی است و در گروه دوم کالایی قرار دارد. همچنین مواد اولیه این کالاها معاف از پرداخت ما به التفاوت ارز هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید