معاملات محصولات فولادی در بورس کالا بدون سقف شد

کدخبر: ۲۳۸۰۰۶
اقتصادنیوز: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از باز شدن سقف رقابت محصولات فولادی در بورس کالا خبرداد که با تحقق آن بساط دلالان برچیده می شود.
معاملات محصولات فولادی در بورس کالا بدون سقف شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پس از نوسان نرخ ارز و تداوم عرضه محصولات فلزی با نرخ ارز 4200 تومانی در بورس کالا، دلالان از فرصت استفاده کرده و با خرید کالا از بورس کالا اقدام به فروش آن به نرخ ارز آزاد در بازار کردند و این اقدام دلالان باعث کمبود مواد اولیه فلزی و گرانی آن در بازار شده بود.

تصمیمی که وزارت صنعت به تازگی در بازکردن سقف رقابت در بورس کالا اتخاذ کرد، فرصت رانت خواری برای دلالان از بین می رود و همه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان واقعی می توانند بدون محدودیت اقدام به خرید کنند، در عین حال پیش از این سقف رقابت محصولات فلزی در بورس کالا 10 درصد بود.

**جزئیات برداشته شدن سقف خرید محصولات فولادی در بورس کالا

جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران خواستار برداشته شدن سقف رقابت محصولات فولادی در بورس کالای ایران شد.

معاون وزیر صنعت در این نامه افزوده است :قیمت های پایه محصولات فولادی از این پس، در بورس کالا معادل متوسط نرخ کشف شده کالاها در چهار عرضه آخر بورس کالا است و به این ترتیب سقف رقابت در معاملات بورس کالا برای محصولات فولادی باز می شود.

همچنین طبق توافق با چهار فولادساز بزرگ کشور (فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد خوزستان و فولاد خراسان)، کف عرضه توافق شده جدید با فولادسازان ملاک عمل است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در این نامه یادآور شد: برای تامین کامل نیاز بازار، کف عرضه ها افزایش یافته و کالاهای پرطرفدار بازار به سبد عرضه اضافه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید