ترکیه در تجارت با ونزووئلا خواهان استفاده از ارز ملی به جای دلار شد

کدخبر: ۲۴۰۱۰۵
اقتصاد نیوز: ترکیه در تجارت با ونزووئلا خواهان استفاده از ارز ملی به جای دلار شد و دلار یک گام دیگر به انزوا نزدیکتر شد.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، «مولوت کاوسوگلی» وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتاری ونزوئلایی خود گفت: ترکیه مشتاق به استفاده از ارزهای مالی در تجارت با ونزوئلا و دیگر کشورها به جای دلار در بحبوحه بالا گرفتن تنش با ایالات متحده است.

«کاوسوگلی» گفت: ترکیه هدف سیاست واشنگتن قرار گرفته است و آمریکا قصد دارد با استفاده از دلار به اقتصاد کشورها آسیب وارد کند. وی گفت: بسیار علاقمند هستیم که واقعا در تجارت دو جانبه خود نه تنها با با ونزوئلا بلکه با سایر کشورها از ارزهای ملی استفاده کنیم.

«کاوسوگلی» خاطر نشان کرد که لیر ترکیه به دلیل اقدامات ایالات متحده دچار نوسان شده؛ اما تمامی اقدامات لازم در جهت ثبات بخشیدن به اقتصاد این کشور اتخاذ می شود. بر همین اساس، لیر ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ارزش خود را از دست داده و این وضعیت در ماه اوت به دلیل اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد ترکیه ای را به ترتیب به ۲۰ و ۵۰ درصد افزایش داد به طرز قابل توجهی وخیم تر شد و لیر ۲۰ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داد و به پایین ترین سطح خود در برابر دلار رسید. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید