دبیرکل: اوپک انحصاری نیست

کدخبر: ۲۴۰۳۰۰
دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: اوپک نه یک انحصار است و نه یک کارتل؛ بلکه نهاد جهانی مسوولی به شمار می رود که به‌طور مداوم برای حفظ ثبات بازارهای نفت و منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می کوشد.
دبیرکل: اوپک انحصاری نیست

به گزارش اقتصادنیوز از تارنمای وزارت نفت، «محمد سانوسی بارکیندو» در دهمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (جِی.ام.ام.سی) در الجزایر گفت: همکاری اوپک و غیر اوپک برای تقویت گفت‌وگو و ایجاد همکاری در سراسر این صنعت ادامه می یابد. این کار برای اطمینان از ثبات پایدار بازار جهانی نفت و فراهم سازی رشد اقتصادی پایدار و ماندگار در کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده تشدید می شود.

بارکیندو گفت: به عنوان بخشی از تلاش ما به عنوان یک نهاد تخصصی، ما همچنان به گسترش تبادل اطلاعات و گفت‌وگوی آزاد درباره تحولات و تجزیه و تحلیل بازار نفت ادامه می‌دهیم.

وی گفت: اوپک از همان ابتدا تلاش کرد نیازهای مشتریان را به شکلی قابل اعتماد و ایمن برآورده کند. ما همچنان با همه ذینفعان اصلی از جمله مصرف کنندگان، به بحث و گفت‌وگوی آزاد برای در نظر گرفتن مسائل و نگرانی‌های مشترک درباره ثبات در بازار خواهیم پرداخت و این بازخورد، به‌طور طبیعی شامل همه تصمیم‌گیری‌های اوپک و به تازگی کشورهای غیر عضو نیز می شود.

دبیرکل اوپک تصریح کرد: برای اوپک، شفافیت اطلاعات همیشه جزو مسائل مهم بوده و هست و به همه فعالیت‌های سازمان تعمیم داده می‌شود. 

بارکیندو ادامه داد: نرم افزار موبایلی چشم انداز نفت جهانی، بولتن آماری سالیانه و گزارش ماهانه بازار نفت در پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه اوپک قابل دسترس است و دسترسی به مقادیر زیادی از اطلاعات بازار نفت از سال 1960 تا امروز را به‌طور برخط (آنلاین) و رایگان برای همگان فراهم می‌کند.

در حاشیه نشست امروز، نسخه 2018 «چشم انداز جهانی نفت» به‌طور رسمی رونمایی شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید