افزایش ۲۴ درصدی عرضه محصولات پتروشیمی

کدخبر: ۲۴۰۷۰۳
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در باره صادرات صنعت پتروشیمی گفت:عرضه محصولات پتروشیمی در ۶ ماه نخست امسال نسبت به نیمه نخست پارسال ۲۴ درصد افزایش داشته است که وضع بازار حکایت از این موضوع دارد و اکنون عرضه مشکلی ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، رضا نوروززاده، در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در خصوص وضع بازار و تمهیدات اندیشیده شده برای بهبود شرایط کنونی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقش حاکمیتی دارد و تنظیم بازار وظیفه ما نیست.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تنها تامین خوراک را به‌عهده دارد که تاکنون به وظیفه خود عمل کرده و بازار در زمینه تامین مواد اولیه مشکلی ندارد. مشکل موجود بازار ناشی از مدیریت تقاضا و توزیع است که ما برای تنظیم بازار در کنار وزارت صنایع قرار گرفتیم و اعلام کردیم شرکت ملی صنایع پتروشیمی کنترل عرضه کف بازار را با ارائه فهرست اعداد و ارقام عرضه پارسال می‌تواند به‌دست گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: عرضه محصولات پتروشیمی در ۶ ماه نخست امسال نسبت به نیمه نخست پارسال ۲۴ درصد افزایش داشته است که وضع بازار حکایت از این موضوع دارد و اکنون عرضه مشکلی ندارد.

نوروززاده گفت: با توجه به شرایط بازار، به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) پیشنهاد دادیم فهرست تولیدکنندگانی را که از ما مواد پتروشیمی می‌خرند پایش کند و فهرست سه ماه نخست سال ۹۶ را به عنوان مبنا قرار دهد و طبق خرید پارسال به آن‌ها سهمیه تعلق گیرد، همچنین برای برخی افراد که اعلام می‌کنند ما تازه به تولید رسیده‌ایم، یا این‌که ما پارسال از بازار خرید می‌کردیم پیشنهاد دادیم که با بازدید از کارخانه و تایید واحد تولیدی به فهرست متقاضیان اضافه شوند یا بر اساس اظهارنامه مالیاتی خود محصول ارائه دهند.

وی همچنین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست را فرصت مناسبی برای همکاری بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برشمرد و گفت: از زمان آغاز فعالیت نمایشگاه ایران پلاست در سال‌های نخست تا امروز شاهد شمار شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بوده‌ایم و این نشانه رونق و حرکت رو به جلو صنعت پتروشیمی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید