مقابله با کلاهبرداری‌های پیامکی وارد فاز اجرا شد

کدخبر: ۲۴۱۴۲۸
اقتصاد نیوز: ۳۵ میلیارد تومان پول‌های نامشروع أخذ شده از دو میلیون کاربر به حساب‌شان واریز شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ محمد جواد آذری جهرمی در آخرین روزهای شهریور سال جاری از بررسی پرونده یک کلاهبرداری پیامکی (پیامک ارزش افزوده) خبر داد و گفت: کار بررسی این پرونده به پایان رسید و برخی از شرکت‌های ارزش افزوده در پنج ماه اخیر حدود 22 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

وزیر ارتباطات افزود: خواسته‌ام تا وجوه اخاذی شده را ظرف 10 روز به مشترکان باز گردانند و پرونده برای سیر قضایی به دادستانی ارسال شود.

حال با گذشت یک هفته از اعلام این کلاهبرداری، بار دیگر آذری جهرمی در توییتی به نسبت داغ، افشای قبلی خود را تکمیل کرد.

وی شب گذشته عنوان کرد: روز گذشته مبالغ کسر شده از دو میلیون مشترک همراه اول که بدون اطلاع در سرویس‌های ارزش افزوده عضو شده بودند به حساب آنها مسترد شد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: مجموع مبالغ کشف شده تاکنون بالغ بر حدود 35 میلیارد تومان بوده است؛ در مواردی میزان مبالغ بازگشتی به مردم تا پنج میلیون ریال نیز بوده است.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه میزان تخلف افشا شده برای حداکثر پنج ماه اخیر است، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که این خدمات ارزش افزوده به طور میانگین، حداقل ماهانه هفت میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده‌اند و در حالیکه هنوز گزارش پرونده‌های کلاهبرداری دیگر اطلاع‌رسانی نشده است.

در حالیکه اینطور تصور می‌شود سود این حجم از کلاهبرداری در حساب همراه اول مانده و این اپراتور ظرف پنج ماه به سود خوبی از این درآمدهای نامشروع رسیده است اما وزیر ارتباطات در پاسخ به این موضوع در اینستاگرامش نوشت: این پول‌ها در حساب همراه اول نبوده بلکه در حساب شرکت‌های ارزش افزوده بوده است.

وی خاطر نشان کرد: همراه اول نقش کلیدی در برخورد با این موضوع داشته است.

با این حال باید منتظر خبرهای جدیدتری در این حوزه بود زیرا گفته شده که این تنها یک پرونده از تخلفات شرکت‌های خدمات ارزش افزوده است و مابقی هم در دست پیگیری است؛ با وجود اینکه معضل پیامک‌های ارزش افزوده سال‌هاست گریبان کاربران تلفن همراه را گرفته است، امید می‌رود راهکار مقابله قاطعانه با متخلفان این حوزه که تنها یک قلم از آنها توانسته ظرف چند ماه به میلیاردها سود نامشروع دست یابد، چاره شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید