جزییات تورم ۱۰ گروه هزینه‌ای/ تغییرات ۳۰ روزه مخارج خانوار+جدول

کدخبر: ۲۴۱۵۲۲
اقتصادنیوز:نرخ تورم دهک‌های مختلف هزینه‌ای در شهریورماه سال‌جاری تا ۸.۴ درصد افزایش یافته و نرخ تورم نقطه‌ای تمامی ۱۰ دهک هزینه‌ای در این ماه بالای ۲۴ درصد بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایبِنا، بررسی جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت نرخ تورم دهک های هزینه ای در شهریورماه سال جاری نشان می دهد که نرخ تورم نقطه به نقطه در این ماه در کل کشور به ۲۵.۷ درصد رسیده که نسبت به پایان مردادماه (۱۹.۳ درصد)، ۶.۴ درصد رشد نشان می دهد.

در عین حال، بالاترین میزان نرخ تورم در این ماه مربوط به دهک دهم با ۲۹.۶ درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن ۸.۴ درصد رشد یافته است. همچنین نرخ تورم دهک نهم در دوره ۳۰ روزه مورد بررسی ۲۷.۷ درصد بود که نسبت به مردادماه ۷.۲ درصد رشد یافته است.

نرخ تورم در تمامی دهک های هزینه ای طی شهریورماه سال جاری بالای ۲۰ درصد بوده که کمترین میزان آن مربوط به دهک هزینه ای اول به میزان ۲۴.۱ درصد بود، در عین حال برای این گروه نیز نسبت به مردادماه ۶.۱ درصد رشد تورم نقطه به نقطه ای اتفاق افتاد.

همچنین نرخ تورم نقطه ای در دو دهک هزینه ای چهار و پنچ به میزان ۲۵.۵ درصد بوده که در این دو گروه نسبت به ماه قبل ۶ تا ۶.۱ درصد افزایش مخارج اتفاق افتاده است. تورم نقطه ای در دهک هشتم ۲۶.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۶.۶ درصد رشد یافته است.

تورم در بخش خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات برای دهک های هزینه ای طی شهریورماه امسال بیشتر بوده به نحوی که نرخ تورم کل کشور در این بخش ۳۶.۱ درصد بود که نسبت به ۲۶.۳ درصد مرددماه، ۹.۸ درصد افزایش نشان می دهد. کمترین میزان تورم نقطه ای خوراکی ها و آشامیدنی ها در این ماه مربوط به دهک اول هزینه ای به میزان ۳۲.۸ درصد بوده و بالاترین میزان نیز در دهک ششم با ۳۵.۹ درصد اتفاق افتاد.

جدول تغییرات مخارج دهک‌های هزینه‌ای در شهریوماه

  •  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک