ارز مجازی رسما وارد اقتصاد ونزوئلا شد

کدخبر: ۲۴۳۴۹۵
اقتصاد نیوز:رئیس جمهور ونزوئلا دستور ورود ارز مجازی پترو به اقتصاد این کشور را صادر کرد.
ارز مجازی رسما وارد اقتصاد ونزوئلا شد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، طی ماه‌های اخیر نیکلاس مادورو از برنامه اصلاحات ساختاری خود برای بازسازی اقتصاد ونزوئلا پرده برداری کرده است که یکی از آن‌ها پیوند زدن ارزش بولیوار- واحد پول این کشور به پترو است. پترو به ادعای مادورو نخستین ارز مجازی مبتنی بر نفت جهان است. وی هم چنین مدعی شد که پترو انقلابی در اقتصاد ارزهای مجازی و تجارت و تبدیل ارز ایجاد خواهد کرد.

مادورو گفت که فروش پترو در بازار به طور رسمی از پنجم نوامبر کلید خواهد خورد. این در حالی است که آمریکا بلافاصله پس از معرفی پترو، اتباع و شرکت‌های آمریکایی را از خرید پترو منع کرد. کارشناسان و تحلیل‌گران هنوز نسبت به کافی بودن حمایت نفت و فرآورده‌های معدنی ونزوئلا از پترو شک دارند.

رویترز گفته است که در بررسی چهارماهه خود از ونزوئلا، هیچ استفاده کننده‌ای از پترو را پیدا نکرده است، ضمن آن که پشتوانه‌ای برای کسی که بخواهد این ارز را بفروشد و یا مایل به سرمایه‌گذاری در پترو باشد نیز یافت نشده است. علاوه بر این، دولت سوسیالیست این کشور به رهبری نیکلاس مادورو تاکنون هیچ گزارشی از میزان پیشرفت در روند ارزهای مجازی خود ارائه نکرده است.

الکس تپسکوت- از محققان فناوری بلاک چین در همین رابطه گفت: نسبت به این ادعای ونزوئلا که برای حمایت از پترو نفت کافی وجود دارد، تردیدهایی مطرح است. اطلاعات فنی بسیار کمی نیز از نحوه کارکرد پترو در دسترس است. با این حال وی افزود مردم ونزوئلا به خاطر حفظ ارزش پول خود در کشوری که تورمش به ۱۳ هزار و ۸۶۰ درصد رسیده است بیشتر به خرید ارزهای مجازی راغب شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید