مشکلات واحدهای تولیدی پوشاک

کدخبر: ۲۴۶۲۵۴
اقتصاد نیوز: دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اعلام اینکه ممنوعیت واردات پوشاک باعث شده تا بهانه عدم برگزاری جلسات دستورالعمل ساماندهی عرضه کنندگان پوشاک خارجی ایجاد شود، گفت: باید فکر اساسی برای تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ سعید جلالی قدیری با اشاره به اینکه براساس اولویت بندی کالا واردات پوشاک ممنوع است، اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند چون واردات پوشاک ممنوع است پس حجم قاجاق پوشاک هم کاهش پیدا می‌کند در حالی که همچنان قاچاق پوشاک صورت می گیرد و خبری از برخورد نیست.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اعلام اینکه ممنوعیت واردات پوشاک باعث شده تا بهانه عدم برگزاری جلسات دستور العمل ساماندهی عرضه کنندگان پوشاک شرکت‌های خارجی در کشور ایجاد شود، افزود: در حال حاضر بازار پوشاک همچنان با قاچاق کالا روبه رو است و اگر در تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی داخلی مساعدتی انجام شود خطر افزایش قاچاق در سطح بازار و تعطیلی واحدهای تولیدی به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: روند تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی بسیار کند است که همین امر در کنار نوسانات نرخ ارز ، عدم ترخیص کالاها از گمرکات بر حجم مشکلات واحدهای تولیدی اضافه کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید