طرح جدید مسکن اقشار متوسط جامعه

کدخبر: ۲۴۶۴۹۱
اقتصاد نیوز: طاهرخانی از طرح جدید مسکن اقشار متوسط برای بهبود بازار مسکن در شهرهای جدید خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی؛ با بیان اینکه طرح جدید ساخت مسکن اقشار متوسط جامعه در شهرهای جدید از جمله صدرا، بهارستان، گلبهار و هشتگرد کلید خورده است،‌ گفت:همزمان با آغاز هفته دولت ساخت 50 هزار واحد مسکن در شهرهای جدید مطرح شد و پرند نیز یکی از شهرهای نمونه جهت ساخت 10 هزار واحد مسکن اقشار متوسط است.

وی با بیان اینکه دولت ورود مستقیمی در ساخت این واحدهای مسکونی ندارد،‌ گفت: طرح جدید مسکن اقشار متوسط جامعه در قالب مشارکت مدنی با سازندگان آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سازندگان مسکن با بررسی بازار و متناسب با وضعیت اقتصادی این واحدها را عرضه می‌کنند.

طاهرخانی تأکید کرد: دولت در این طرح تنها زمین رایگان و تعهد عوارض ساخت را پرداخت می‌کند و مابقی ساخت پروژه بر عهده سازندگان و انبوه سازان است.

وی تأکید کرد: بانک مسکن نیز در این طرح تسهیلات 18 درصدی پرداخت می‌کند و هم اکنون یک طرف این مشارکت‌ انبوه سازان و طرف دیگر شرکت سرمایه گذاری  بانک مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:‌خوشبختانه استقبال انبوه سازان از این طرح بسیار خوب بوده و طی برگزاری مزایده‌ای این طرح به سازندگان واگذار گردیده است.

طاهرخانی اظهار کرد: شهرهای پرند،‌ اندیشه، مجلسی، فولادشهر، مهاجران، امیرکبیر و سیراف از مهمترین شهرهایی است که این طرح در آن ساخته خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید