بورس امروز روند صعودی گرفت/شاخص بورس به کانال ۱۸۳ هزار واحدی رسید

کدخبر: ۲۴۷۷۶۷
اقتصادنیوز: شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد ۲۵۹۲ واحدی به ۱۸۳ هزار و ۲۱۹ واحد رسید و به این ترتیب دوباره به کانال 183 هزار واحدی بازگشت.
بورس امروز روند صعودی گرفت/شاخص بورس به کانال ۱۸۳ هزار واحدی رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.

افزایش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۵۹۲ واحد رشد معادل ۱.۴۴ درصد به ۱۸۳ هزار ۲۱۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۵۵ واحد افزایش معادل ۱.۴۴ درصد به ۵۳ هزار ۳۶۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۴۲ واحد رشد معادل ۱.۹۷ درصد به ۲۸ هزار و ۹۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۸۲ واحد افزایش، معادل ۱.۹۷ درصد به ۱۹ هزار و ۸۳۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۸۴۰ واحد رشد، معادل ۱.۵۰ درصد به ۱۹۲ هزار و ۸۲۵ واحد، شاخص بازار اول با ۲۰۰۲ واحد افزایش معادل ۱.۵۰ درصد به ۱۳۵ هزار ۷۷۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۷۱۶ واحد صعود معادل ۱.۳۲ درصد، به ۳۶۱ هزار و ۱۱۲ واحد رسید.

 نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فارس با ۳۲۴ واحد، وامید با ۲۹۸ واحد، وبملت با ۱۶۵ واحد، کچاد با ۱۵۲ واحد، رمپینا با ۱۱۸ واحد، پارسان با ۱۱۵ واحد، وغدیر با ۱۰۱ واحد و فملی با ۹۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «زراعت با ۴۴۸ واحد صعود معادل ۴.۷۱ درصد به ۹ هزار و ۹۷۳ واحد، محصولات چوبی با ۵۲۲۹ واحد افزایش معادل ۴.۶۴ درصد به ۱۱۷ هزار و ۸۸۱ واحد، خودرو با ۷۹۴ واحد صعود معادل ۴.۳۸ درصد به ۱۸ هزار و ۹۱۳ واحد، انبوه سازی با ۳۴ واحد رشد معادل ۴.۳۲ درصد به ۸۲۰ واحد، لاستیک با ۱۰۷۷ واحد افزایش، معادل ۴.۲۳ درصد به ۲۶ هزار و ۵۴۵ واحد، فنی مهندسی با ۴۴ واحد رشد معادل ۳.۸۷ درصد به یک هزار و ۱۹۳ واحد، حمل و نقل با ۱۸۷ واحد افزایش معادل ۳.۹۷ درصد به ۵ هزار و ۱۲۶ واحد» رسید.

بیشترین افزایش قیمت‌ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «سدور، تکمبا، مرقام، ثشاهد، ددام، زپارس و شپاکسا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دکیمی، آسیا، غپینو، کبورس، دجابر، دشیمی و دلقما» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۴۴ هزار و ۱۳۴ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۳۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۹۶ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید