ارزش افزایش روپیه هند

کدخبر: ۲۴۸۸۷۰
اقتصادنیوز: کند شدن رشد دلار و همچنین کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به واحد ملی هند (روپیه) کمک کرد تا بخشی از کاهش ارزش خود در برابر ارزهای خارجی را جبران کند.
 ارزش افزایش روپیه هند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، به نقل از روزنامه 'آسیا تایمز'، برای اولین بار از اکتبر (مهر) تاکنون، روز جمعه هر دلار آمریکا در بازار های ارزی هند زیر 73 روپیه خرید و فروش شد. روز گذشته هر دلار آمریکا به قیمت 72.97 روپیه معامله شد که این مقدار 48 پیسا کمتر از قیمت 73.45 روپیه در مقابل هر دلار در روز جمعه است.

همچنین قیمت نفت در بازار های جهانی به دلیل افزایش تولید نفت و کاهش تقاضا برای اولین بار از ماه آوریل تاکنون کاهش یافت.

افزایش قدرت روپیه هند تاثیر مثبتی بر بازار بورس این کشور داشت و شاخص سهام این کشور بیش از یک درصد در روز جمعه افزایش یافت. نشانه های مثبت در بازار های آسیایی پس از کاهش تنش تجاری میان چین و آمریکا نیز اراده سرمایه گذاران در بازار بورس هند را افزایش داده است.

در چند ماه گذشته افزایش نرخ بهره در بانک های آمریکایی سبب افزایش قیمت دلار در مقابل سایر ارزهای جهانی شده بود. از طرف دیگر رشد قیمت نفت خام در بازار های جهانی سبب افزایش هزینه های واردات نفت خام و همچنین گسترش کسری بودجه هند شد.

هند همچنین در نتیجه این شوک اقتصادی شاهد گسترش خروج سرمایه از بازارهای این کشور بوده است. در شش ماه اول سال 2018، سرمایه گذاران خارجی بیش از 480 میلیارد روپیه سرمایه خود را از هند خارج کرده اند که این مقدار در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است. دلایل عمده این خروج سرمایه افزایش قیمت نفت و تنش های تجاری میان چین و آمریکا بوده است.

روپیه در سال جاری 16 درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید