ربیعی: وزارت کار سخنگوی فقرا است

کدخبر: ۲۵۰۰۸۵
اقتصاد نیوز: وزیر سابق کار با اشاره به اینکه این وزارتخانه سخنگوی فقرا است، گفت:در تحولات، دهک‌ها و طبقات پایین، بی‌پناه هستند و باید مد نظر قرار گیرند و امروز دیدگاه‌های نهادگرایی پاسخگو است و اگر در بحران، کسی به دنبال تئوری آزاد برود، درست نیست.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم،علی ربیعی، وزیر سابق کار با حضور در مراسم تکریم و معارفه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه خوشحالم با جهانگیری آمدم و با جهانگیری می روم گفت: بعضی وقت‌ها دولت‌ها فِقدانشان اندازه‌گیری نمی‌شود و برخی از افراد نیز این‌گونه هستند؛ به طوری‌ که دکتر بهشتی و شهید مطهری نیز رفتند اما تأثیرات درازمدت آنها ادامه دارد.

ربیعی گفت: اگر به سال 92 بازگردیم، باز هم به روحانی رأی می‌دهم. اشکالات بسیاری در کار ما بوده و است و تصمیمات خوبی را بعضی وقت‌ها نگرفتیم اما قصد و نیت بدی نداشتیم.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: معتقدم حتماً از این شرایط عبور می‌کنیم و وقتی این کشتی به آرامش می‌رسد، جامعه به ثبات خواهد رسید.

وی ضمن ابراز خوشحالی از آمدن شریعتمداری گفت: من در صف بودم و ایشان در ستاد و در آن زمان از کردستان به دفتر شریعتمداری برای گرفتن امکانات می‌آمدم و دوستی ما 40 ساله است و خوشحالم که شریعتمداری نمی‌تواند بگوید وزیر قبلی خراب کرده و من آمدم درست کنم چون دوستی ما قدیمی است.

ربیعی با اشاره به اینکه بحران هایی مانند فشار آب، خاک، محیط‌زیست و نقدینگی، خیلی به ما مرتبط نیست افزود: سه مسئله اساسی در کشور داریم که یکی از آنها بحث صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی است.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شریعتمداری مدیر 17 صندوق است که باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آنها داشته باشد و اگر نتوانیم اصلاحات سخت را انجام دهیم، احتمال به مخاطره افتادن نظام وجود دارد.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما ناچار هستیم که مسئول سیاستگذاری اشتغال باشیم چرا که فرد دیگری وجود ندارد.

وی به بیکاری را مسئله مهمی خواند و گفت:این موضوع نیز مهم است . آثار سیاست خارجی و لجاجت دیکتاتور آمریکا به این وزارت برمی گردد.

ربیعی با اشاره به اینکه این وزارتخانه سخنگوی فقرا است، افزود:در تحولات، دهک‌ها و طبقات پایین، بی‌پناه هستند و باید مد نظر قرار گیرند و امروز دیدگاه‌های نهادگرایی پاسخگو است و اگر در بحران، کسی به دنبال تئوری آزاد برود، درست نیست.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارتخانه پناه بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، معلولان و ایتام است، گفت: باید سالانه به سه هزار یتیم رسیدگی شود. به اعتقاد بنده باید در گونه‌های فقر، به فقر مهارتی توجه کافی شود و موضوع بازماندگان از تحصیل خیلی به ما مرتبط نبود، اما با تلاش معاونت رفاهی توانستیم از تعداد این کودکان کم کنیم و به 80 هزار کودک بازمانده برسیم که برای آن نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

ربیعی با بیان اینکه در فقر مهارتی به ما تاختند گفت: 11 میلیون کارگر غیر رسمی و حاشیه نشین بیمه همگانی سلامت شدند.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه محصول فقر درآمدی و معیشتی در وزارتخانه است، افزود: به مسکن حمایتی نیز توجه لازم صورت گرفت و معتقدم این وزارتخانه، پناهگاه گروه‌های خاموش است و باید صدای این گروه‌ها باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید