معیارهای اندازگیری کیفیت تعیین شد

کدخبر: ۲۵۰۳۲۹
اقتصادنیوز: بیات گفت:‌ ما 7 معیار را برای کیفیت تعریف کرده‌ایم و تعدادی به عنوان معیار توانمندسازی است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسلم بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد امروز در مراسم روز ملی کیفیت که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: در موضوع کیفیت اعتماد خیلی مهم است، چرا که ایجاد فضایی امن برای کسب و کار می‌کند.

بیات تأکید کرد: کیفیت در محصول و کالاهای تولید شده گره خورده و یکی از ویژگی‌های محصول به شمار می‌آید، به این معنی که میزان پولی که یک مشتری تمایل دارد، برای یک محصول پرداخت کند، کیفیت عنوان می‌شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان جهانی استاندارد (iso) میزان نیازمندی‌هایی که یک مسئول به عنوان خدمت می‌‌تواند ارائه کند، به عنوان تعریف کیفیت بیان می‌کند.

بیات اظهار کرد: در استانداردها تمرکز و دقت بر ویژگی‌های یک محصول است، ولی در کیفیت دنبال فراتر از استانداردها هستیم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به نقش یک مدیر گفت: وظیفه یک مدیر رهبری است و ما در سیستم‌های کیفیت به دنبال این هستیم که بین منافع سازمانی و جامعه یک فضای معتدلی ایجاد شود.

بیات افزود: 7 معیار را برای کیفیت تعریف کرده‌ایم و تعدادی به عنوان معیار توانمندسازی است. مدیر و مسئولی اگر بخواهند بخشنامه‌ای صادر کنند، باید تعامل خوبی با ذی‌نفعان برقرار کنند و سپس بخشنامه صادر و تصمیم اتخاذ شود، زیرا بسیاری از آسیب‌هایی که در جامعه ما ایجاد می‌شود، به دلیل نداشتن ارتباط خوب با ذی‌نفعان است.

وی تصریح کرد: ارتباط خوب ذی‌نفع منجر به یک رابطه خوب در اجتماع می‌شود و رابطه‌ای که می‌تواند به وفاداری کارکنان و افراد جامعه منتج شود. هر کدام ما در این چرخه می‌توانیم نقش بسیار مهمی را ایفا کنیم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت:‌ امسال توجه ویژه به بخش آموزش و پرورش شده است و 27 هزار و 750 مدرسه در مدل تعالی کیفیت مورد بررسی قرار گرفته و بیش از 4 میلیون نفر ساعت روی این موضوع کار شده است.

وی اظهار کرد: این مدل می‌تواند به ما کمک کند که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم، 9 هزار و 250 مدرسه در سطح استان شناسایی می‌شوند و بر حسب امتیازات در نهایت 417 مدرسه در سطح کشور ارتقا می‌یابد که پس از پایش نهایی 125 مدرسه موفق می‌شوند که به عنوان ممتاز شناخته شوند.

بیات گفت: در نهایت هم دو مدرسه انتخاب که امروز از آنها تقدیر می‌شود، همچنین در بین واحدهای صنعتی 8 واحد و در حوزه ارتباطات از 5 واحد و در مجموع از 25 واحد بنگاه از لحاظ تعریف عمومی موفق می‌شوند تا گواهی اهتمام و تندیس جایزه ملی کیفیت کشور را دریافت کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید