واگذاری آزادراه تهران- قم به بخش خصوصی

کدخبر: ۲۵۰۳۴۳
اقتصادنیوز: آزادراه تهران- قم در قالب طرح بهسازی، نگهداری و بهره برداری با هدف ارتقای سطح فنی و ایمنی و افزایش خدمات جاده ای برای کاربران به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمدرضا زمانیان» مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه ها گفت: باهدف ارتقای سطح کیفی، فنی و ایمنی آزادراه های دولتی موجود و همچنین به دلیل محدود بودن منابع اعتباری دولت، وزارت راه و شهرسازی براساس قانون ساخت پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، واگذاری بیش از 13 آزادراه دولتی را در قالب طرح بهسازی، نگهداری و بهره برداری در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این زمینه فراخوان شناسایی سرمایه گذار تامین مالی برای آزادراه تهران- قم به عنوان یکی از آزادراه های دولتی انجام شده و پس از طی تشریفات اداری، در نهایت، تفاهم نامه تامین منابع مالی به میزان 2 هزار میلیارد ریال با سرمایه گذار منتخب تنظیم و مبادله شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه ها ادامه داد: انتظار می رود با توجه به مصوبه اخذ شده از هیات وزیران در این خصوص، تا 2 ماه آینده قرارداد مشارکت نیز تنظیم و مبادله شود.

زمانیان به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف افزایش درآمد آزادراه های دولتی و به موازات آن، تامین منابع مالی برای ارتقای فنی و ایمنی و همچنین افزایش سطح خدمات جاده ای برای کاربران و استفاده کنندگان از آزادراه ها اجرایی می شود.

وی همچنین درخصوص فرآیند واگذاری آزادراه های دولتی به بخش خصوصی گفت: پس از انجام مطالعات بهسازی و شناسایی نیازهای فنی و ایمنی آزادراه ها و تعیین مبالغ اعتباری مورد لزوم، در نهایت، فرایند شناسایی و انتخاب سرمایه گذار انجام می شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه ها درخصوص طول دوره مشارکت و مدت زمان در اختیار گذاشتن آزادراه های دولتی به بخش خصوصی توضیح داد: بهره برداری و نگهداری آزادراه ها تا زمان مستهلک شدن سرمایه گذاری اولیه به همراه سود مصوب در اختیار طرف مشارکت کننده خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید