تحریم‌ها تأثیری در روابط ایران با اتحادیه اروپا ندارد

کدخبر: ۲۵۱۵۲۵
اقتصادنیوز: مدیرکل روابط بین‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا گفت: باتوجه به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، اتحادیه اروپا همکاری خود با ایران را قطع نمی‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جان کلارک مدیرکل روابط بین‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا در حاشیه همایش مشترک توسعه همکاری‌های کشاورزی، استانداردها و تجارت موادغذایی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، اظهار کرد: با توجه به تنوع اقلیمی مختلف ایران از پتانسیل بالایی برای تولید محصولات کشاورزی برخوردار است که از این رو اتحادیه اروپا به ایران کمک می‌کند تا با کمترین منابع بیشترین تولید را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به شدت ناراحت هستیم، افزود: البته تاکنون بخش کشاورزی وارد تحریم‌ها نشده است، اتحادیه اروپا همکاری خود با ایران را قطع نمی‌کند و همچنان به روابط خود ادامه می‌دهد.

به گفته جان کلارک، هم‌اکنون می‌توانیم محصولات ارگانیکی همچون پسته، کشمش و غیره را از ایران به اروپا وارد کنیم.

مدیرکل روابط بین‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با وجود آنکه آمریکا بانک کشاورزی ایران را تحریم کرده است، آیا راه‌حلی برای جابه‌جایی منابع مالی در نظر گرفته‌اید، تصریح کرد: در این مورد فکر کردیم و همواره اقداماتی را ترتیب داده‌ایم تا با دور زدن تحریم‌ها از طریق یک بانک خصوصی بتوانیم به همکاری خود ادامه دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید