آیا قیمت خودرو افزایش خواهد یافت؟

کدخبر: ۲۵۱۸۸۷
اقتصاد نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودرو‌هایی که فروش قطعی بوده با قیمت تعیین شده در قرارداد واگذار می‌شود، مشتریان نگران نباشند.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، رضا رحمانی امروز در جلسه مشترک با فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی که برای بررسی مسائل مربوط به تولید و بازار برگزار شد با اشاره به موضوع خودرو افزود: در خصوص واگذاری فروش های قطعی با خودروسازان صحبت شده و آنها این موضوع را قبول کرده اند .

وی افزود: بحث خودروهای که پیش فروش شده و باید به قیمت روز واگذار شوند متفاوت است .

رحمانی گفت برخی خودروها نیز استثنا هستند که بخش عمده آنها وارداتی بوده است و به خاطر مشکل تحریم خط تولید آنها ممکن است تعطیل شده باشد که در این زمینه خودروساز آنرا جایگزین می‌کند یا باید مشتری را راضی کند .

وزیر صنعت در پاسخ به سوالی درباره ی تصویب قیمت خودرو گفت: مصوبه ای در این زمینه نداشته ایم و بخشنامه ای وجود ندارد .

وی گفت کارگروه‌های مختلف بحث تعیین قیمت را دنبال می کنند و در صورت تصویب نهایی به رسانه‌ها اعلام خواهد شد .

رحمانی درباره مبارزه با فساد گفت : بهترین راه شفاف کردن امور و استفاده از سامانه های الکترونیکی است که در حال ارتقا و استفاده است.

وی گفت تصمیم گرفته شده برای ثبت سفارش‌ها به استان ها اختیارات داده شود تا خودشان تصمیم گیری کنند .

وی با اشاره به کار کرد کارگروه ستاد تسهیل تولید گفت : در 6 ماهه امسال 54 درصد مصوبات این کارگروه عملیاتی شده است .

وزیر صنعت گفت : در 6 ماهه امسال دو میلیون بازرسی برای تنظیم بازار صورت گرفته که 200 هزار پرونده تشکیل شده و بیش از 70 میلیارد تومان منجر به صدور حکم شده است .

رحمانی با اشاره به اجرای بسته هایی از جمله حمایت از تولید تنظیم بازار و بازرسی و نظارت گفت : در نقطه نهایی برای رسیدن کالاهای اساسی به دست مشتریان نقاط ضعفی داریم که باید اصلاح شود و این کالا به قیمت مورد نظر به دست مصرف‌کننده برسد .

وی گفت : بر اساس برآوردی که انجام شده معادل 10 میلیارد دلار از کالاهایی که سال قبل وارد شرایط مانند در داخل ساخت و تولید شود که برای جایگزینی این واردات امسال کار را آغاز کردیم .

بنابراین گزارش در این جلسه اعضای فراکسیون اشتغال مسائلی را در خصوص ثبت سفارش‌ها حمایت از تولید و مشکلات مربوط به تنظیم بازار و نظارت‌ها مطرح کردند .

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : با نظارت و رصد فروش برخی مواد اولیه تولید در بورس این موضوع ساماندهی می‌شود .

رحمانی با اشاره به اینکه برخی تولیدکنندگان در خصوص فروش مواد اولیه تولید در بورس از جمله محصولات پتروشیمی انتقادهایی دارند گفت بر اساس تصمیم گرفته شده خریداران در بورس باید حتما خودشان تولید کننده باشند علاوه بر اینکه میزان فعالیت و نیاز تولیدکنندگان به مواد اولیه را در سطح استان ها رصد خواهیم کرد .

وی افزود طرحی را به نام طرح تبادل پیگیری می‌کنیم که بر اساس آن با هماهنگی ادارات برق مالیات و بیمه میزان فعالیت واحدهای تولیدی و میزان نیاز آنها برای مواد اولیه مشخص خواهد شد.

وی افزود برخی تولیدکنندگان ممکن است بیش از نیاز خود مواد اولیه را از بورس خریداری کرده و با قیمت بالاتر در بازار به فروش برسانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید