بازار سهام آمریکا برای دومین روز متوالی با سقوط سنگین روبرو شد

کدخبر: ۲۵۱۹۲۸
اقتصاد نیوز: بازار سهام آمریکا در حالی برای دومین روز متوالی با سقوط سنگین روبرو شد که سهام انرژی با افت شدید قیمت نفت پایین آمدند و سقوط سهام خرده‌فروشان نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی جهان را بیشتر کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر؛ روز سه‌شنبه، بازار سهام آمریکا در حالی برای دومین روز متوالی با سقوط سنگین روبرو شد که سهام انرژی با افت شدید قیمت نفت پایین آمدند و سقوط سهام خرده‌فروشان هم نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی جهان را تشدید کرد.

شاخص نزدک به پایین‌ترین میزان خود در بیش از ۷ ماه اخیر رسید، درحالی‌که شاخص‌های اس‌اندپی ۵۰۰ و داوجونز در پایین‌ترین سطح خود از اواخر اکتبر تاکنون بسته شدند. این یک روز پس از این اتفاق افتاد که سهام اپل، اینترنت و سایر سهام تکنولوژی سقوط کردند و اعتماد به این گروه سهام را که همیشه پیشتاز رشد بودند از بین رفت.

سهام اپل در معاملات دیشب وال‌استریت هم، با تداوم نگرانی‌ها در مورد کم شدن تقاضای آیفون، ۴.۸ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود از اوایل می تا کنون رسید.

سهام شرکت خرده‌فروشی تارگت، پس از این که مشخص شد سود ربع سوم این شرکت به میزان تخمین زده شده توسط تحلیل‌گران نرسیده است، ۱۰.۵ درصد سقوط کرد. سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای کول هم پس از کاهش پیش‌ینی سود امسال این شرکت، ۹.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

به این ترتیب سقوط هشداردهنده خرده‌فروشان، به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران که همین حالا هم به علت سقوط شدید سهام شرکت‌های تکنولوژی، کند شدن اقتصاد جهان، به حداکثر رسیدن درآمدهای شر کتی (و شروع به افت آنها) و بالا رفتن نرخ‌های بهره، روی لبه پرتگاه قرار دارند، اضافه کرد.

میانگین صنعتی داوجونز ۵۵۱.۸ واحد یا ۲.۲۱ درصد سقوط کرد و در ۲۴۴۶۵.۶۴ واحد بسته شد. اس‌اندپی ۴۸.۸۴ واحد یا ۱.۸۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۲۶۴۱.۸۹ واحد رضایت داد و کامپوزیت نزدک ۱۱۹.۶۵ واحد یا ۱.۷ درصد سقوط کرد و به ۶۹۰۸.۸۲ واحد رسید.

سقوط دیشب باعث شد اس‌اندپی و داوجونز از نظر کل عملکرد امسال، وارد منطقه منفی شوند. به این ترتیب حال داوجونز ۱ درصد و اس‌اندپی ۱.۱ درصد از سطح ۳۱ دسامبر خود پایین‌تر آمدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید