راه اندازی استارتاپ با منابع مالی کم

کدخبر: ۲۵۴۰۱۶
اقتصادنیوز: آیا فکر می کنید که تنها راه ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار، داشتن منابع مالی زیاد و سرمایه ی مناسب است؟ توجه کنید که برای راه اندازی یک استارتاپ باید هوشمندی داشت نه سرمایه. البته لزوم وجود منابع مالی را نمی توان نادیده گرفت، ولی روند کاری هوشمندانه می تواند جایگزین سرمایه شود و پیشرفت کار را تضمین کند.
راه اندازی استارتاپ با منابع مالی کم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یوکن؛ معمولا کسب و کارهای نوپا، با نداشتن بودجه ی مناسب برای راه اندازی مواجه می شوند، ولی اجازه ندهید که عدم وجود منابع مالی، رویای کارآفرینی شما را واژگون کند. اگر شما هم با این چالش مواجه هستید به 4 روشی که در ادامه بیان می کنیم، پا در مسیر موفقیت و جذب سرمایه بگذارید. با یوکن همراه باشید.

1. مسیر خود را با موفقیت تطابق دهید

می توان کمپین هایی بدون داشتن پول، راه اندازی کرد. باید بتوان فرآیند خودکفایی ایجاد کرد و کسب و کار را بدون حمایت مالی پیش برد.

بسیاری از کسب و کارها وجود دارند که می توانند بدون پشتوانه ی مالی و یا با مقدار کمی پول آغاز شوند. کارهای بزرگ از افراد هوشمند نشئت می گیرد، اگر ندانید که چگونه یک شرکت را راه اندازی کنید، راه آسانی برای بزرگ شدن، نخواهید داشت. بنابراین راه اندازی به گونه ی هوشمند، اولین گامی است که یک کارآفرین باید بردارد.

یکی از مزایای خودکفا کردن شرکت این است که می توانید سرمایه ی خود را کنترل و مدیریت کنید. برای مثال می توانید بسیاری از کارهایی را که نیاز به برون سپاری ندارد، خودتان انجام دهید، روی امور اجرایی تمرکز کرده و وقت مناسب بگذارید و یا حتی سرمایه ی اولیه را صرف استخدام تیم شگفت انگیزی کنید که برای هدایت کسب و کار به سمت موفقیت، کمک کننده باشند.

2. بنیاد خود را بسازید

چگونه می توان بدون تزریق پول، یک کسب و کار موفق ایجاد کرد؟ در اینجا قصد داریم اهرم کار را برای راه اندازی کسب و کار موفق بیان کنیم.

یک بیزنس پلن قوی بنویسید. نوشتن بیزنس پلن را با جزئیات آن که روی موارد منحصر به فرد سرویس یا محصول شما، تمرکز دارد، آغاز کنید. یک بیزنس پلن دقیق، منجر به پتانسیل های سرمایه گذاری قوی خواهد شد. زمانی که با سرمایه گذاران بر سر مذاکره می نشینید، آنها از آنچه درون ذهن شما می گذرد اطلاعی ندارند، تنها با یک بیزنس پلن خوب است که می توانید، موفقیت ایده ی خود و چشم اندازه آینده ی آن را نشان دهید.

ایده ی خود را با ملاحظه بنویسید و رئوس مطالب و چگونگی کسب و کار را بر روی کاغذ پیاده سازی کنید. این کار باعث می شود که خودتان هم چشم اندازی از آنچه می خواهید اجرا کنید، داشته باشید و آن را عیب یابی کنید.

3. پیش فروش محصولات یا سرویس ها

بهترین کاری که می توانید در زمان راه اندازی یک کسب و کار موفق بدون بودجه ی عظیم اولیه انجام دهید، پیش فروش محصولات و یا سرویس است. با پیش فروش محصولات و یا سرویس های خود می توانید به سرمایه گذاران بالقوه نشان دهید که جریان نقدی به شرکت وارد خواهد شد. این عمل می تواند به خودی خود نشانه ای از بودجه ی مازاد برای یک استارتاپ باشد. اگر بخواهیم برخی نمونه های موفق در پیش فروش را نام ببریم، می توانیم از شرکت هایی مثل اپل یاد کنیم. اپل محصولات تولیدی خود را برای اندازه گیری تقاضا، پیش فروش می کند. حتی یک نویسنده نیز می تواند کتاب های خود را پیش فروش کند. علاوه بر این ها، وبینارها و برنامه های مربی گری که افراد مختلف برگزار می کنند نیز قابل پیش فروش است.

پیش فروش کردن محصول یا سرویس، علاوه بر ایجاد درآمد امیدوار کننده، شما را قادر می سازد که از آنچه مشتریان بالقوه می خواهند و نمی خواهند، چشم اندازی داشته باشید.

به طور مثال یک شرکت تولید کننده مکمل های غذایی، محصولات مراقب شخصی و لوسیون را در نظر بگیرید. این شرکت با پیش فروش می تواند مشتریان را ارزیابی کرده و درخواست های آنها را دریابد. همچنین با مبلغی که برای پیش فروش از آنها دریافت می کند، روند تولید محصول یا سرویس خود را بهبود بخشید.

4. یک تیم با مدیریت موفق بسازید

هیچ شکی نیست که استارتاپ هایی که از عملکردهای بالایی برخوردارند، تیم های اجرایی بسیار خوبی هم دارند. بررسی کنید که سرمایه ی اولیه و محدود شما چطور می تواند یک تیم خوب بسازد. با رای زنی ها و صرف منابع مالی محدود اولیه، تیمی به دور خود جمع کنید که موفقیت شما را تضمین کند. تیم موفق ارزش سرمایه گذاری را دارد و حتی می توان با اطمینان گفت که مهمترین و با ارزش ترین سرمایه ی شما خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید