رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

قوه قضاییه در مورد بلاتکلیفی 2 هزار پرونده نجومی قاچاق چه پاسخی دارد؟

کدخبر: ۲۵۴۵۵۶
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: از هشت سال پیش بیش از 2 هزار پرونده قاچاق متعلق به دانه درشت ها و افراد سرشناس شناسایی شده که همچنان بلاتکلیف مانده است.
قوه قضاییه در مورد بلاتکلیفی 2 هزار پرونده نجومی قاچاق چه پاسخی دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سردار 'علی مویدی' سه شنبه شب در نشستی خبری با اصحاب رسانه در سرسرای امید استانداری اظهار داشت: ارزش این پرونده های بلاتکلیف به حدود 2 هزار میلیارد تومان می رسد که افراد مافیایی که پشت پرده این پرونده ها قرار دارند باید به خزانه دولت واریز کنند.

وی ادامه داد: بلاتکلیف ماندن بیش از 2 هزار پرونده با رقمی نجومی موضوعی است که دوستان ما در قوه قضائیه و دستگاه قضائی برای روشن شدن افکارعمومی باید به آن پاسخ بدهند.

سردار مویدی با بیان اینکه این موضوع به دادستان کل کشور گزارش شده است، افزود: البته نماینده قوه قضائیه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری بسیار خوبی داشته است.

این مقام مسئول افزود: با شناختی که از قوه قضائیه و مسئولان آن دارم می دانم که آن ها در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی از این دست هستند ولی بلاتکلیف ماندن این تعداد پرونده در این سال ها موضوعی است که باید برای مردم روشن و خاطیان به عموم جامعه معرفی شوند.

وی تصریح کرد: برخی از این پرونده ها که البته تعداد آن ها اندک است در استان کرمانشاه تشکیل شده است.

سردار مویدی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از قاچاق سوخت اشاره کرد و اظهار داشت: با رویکردی که دولت در احیای کارت های سوخت در پیش گرفته قطعا شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود و قاچاق سوخت در مرزها به حداقل خواهد رسید.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین از هدفمندکردن موضوع کوله بری خبر داد و گفت: در این برنامه که آغاز شده است هم حق کوله بر، هم دولت و هم تجار و بازرگانان محفوظ و همگی در چارچوب قانون وظایف و برنامه های خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر و به خصوص پس از تاکیدات چند باره رهبر معظم انقلاب اسلامی ، اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته و شاهد افزایش کشفیات از لحاظ کمی و ارزش ریالی آن ها بوده ایم.

سردار مویدی با بیان اینکه تا دو سه سال گذشته بیشتر روی بحث مقابله ای درخصوص قاچاق تاکید می شد، افزود: در مدت یکی ، دو سال اخیر توجه به بحث پیشگیری در دستور کار مسئولان قرار گرفته و موفقیت های خوبی را نیز حاصل شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید