اعلام نام بانک چینی برای مبادلات ایران و چین

کدخبر: ۲۵۵۳۸۲
اقتصادنیوز: نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین از آغاز رسمی تبادلات بانکی ایران و چین از فردا (دوشنبه) و بعد از یک توقف ۶۰ روزه خبر داد.
اعلام نام بانک چینی برای مبادلات ایران و چین

به گزارش اقتصادنیوز مجیدرضا حریری در گفتگو با ایبِنا با اعلام این خبر گفت: از فردا (دوشنبه) این تعاملات از طریق کونلون‌بانک از سر گرفته خواهد شد. وی با اشاره به توافق کلی ایران و چین برای از سرگیری مبادلات بانکی از طریق کونلون‌بانک اظهار داشت: از فردا (دوشنبه ۱۹ آذرماه) فرآیند نقل و انتقالات مالی برای تجار و بازرگانان طرفین از سر گرفته خواهد شد.

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه از روز جمعه گذشته توافق میان ایران و چین برای از سرگیری مبادلات از طریق کونلون‌بانک صورت گرفته بود، توضیح داد: به دلیل تعطیلی شنبه و یکشنبه، این کار از فردا آغاز خواهد شد؛ بنابراین تجار ایران و چین از این پس بدون مشکل می‌توانند مبادلات بانکی خود را انجام دهند.

به گفته وی، ایرانیان ساکن چین از جمله کارمندان، دانشجویان و ساکنان این کشور همچون گذشته و مطابق با روند تعاملات بانکی اشخاص حقیقی ایرانی در سراسر دنیا مشمول این گشایش در ارتباطات بانکی ایران و چین نمی‌شوند و فقط به منظور تجارت دو کشور، این خط بانکی کار خود را از سر گرفته است.

حریری توضیح داد: ایرانیان ساکن چین همچون ایرانیان مقیم سایر کشورها با گذرنامه ایرانی نمی‌توانند مراودات بانکی را اعم از تبدیل پول یا گشایش حساب در کونلون‌بانک انجام دهند، چرا که این موضوع مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی در مورد ایرانیان و ارتباطات بانکی آنها نیست.

عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد که واردات ایران از چین بیش از یک میلیارد دلار در ماه است، تصریح کرد: توقف ۶۰ روزه در ارتباطات بانکی ممکن است در روزهای ابتدایی از سرگیری روابط بانکی، باعث اختلالات چند روزه  شود اما جای هیچ‌گونه نگرانی برای تجار وجود ندارد، چرا که از فردا باید علاوه بر عملیات روزانه این بانک چینی، عملیات مربوط به ۶۰ روز توقف مبادلات نیز از سوی کونلون پاسخ داده شود.

به گفته وی، ممکن است با توجه به شلوغی روزمره عملیات بانکی کونلون بانک، کار در روزهای اول به کندی پیش برود. حریری از تجار ایرانی درخواست کرد با کارگزار ایرانی نهایت تعامل و همکاری را داشته باشند چرا که حداکثر ظرف ۱۰ روز این کُندی در پذیرش پرونده‌های جدید برطرف خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید