وضعیت توزیع میوه شب یلدا

کدخبر: ۲۵۵۷۳۵
اقتصادنیوز: یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش تقاضا در آستانه شب یلدا، قیمت اقلام میوه نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز: اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا در آستانه شب یلدا،قیمت اقلام میوه نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی قیمت هر کیلو هندوانه را یک هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در هفته جاری قیمت هندوانه نسبت به هفته گذشته به سبب تقاضا و نوع محصول ۱۰ درصد رشد داشته است، چرا در شب یلدا عمده هندوانه مربوط به بوته رس میناب بوده، درحالیکه در هفته‌های اخیر هندوانه انباری بوده است.

کارگر نرخ هر کیلو انار را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد ۴ تا ۸ هزار، انگور بی دانه قرمز ۵ تا ۱۱ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۵ تا ۹ هزار، سیب لبنیانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۸ هزار، خیار بوته‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و خیار گلخانه ۲ تا ۴ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کیوی با نرخ ۴ تا ۸ هزار، گریپ فروت تو سرخ ۳ تا ۵ هزار، لیموشیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، موز ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار، خربزه ۲ تا ۵ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی انشو ۳ تا ۶ هزار و ازگیل ۹ تا ۲۰ هزار تومان در میدان توزیع می‌شود.

وی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه‌ای ۴ تا ۸ هزار، پیاز زرد یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، پیاز قرمز یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰، ترب سفید و سیاه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیب زمینی ترشی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، سیب زمینی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و سیر خشک ۴ تا ۹ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: هر کیلو فلفل تند ریز با نرخ ۳ تا ۶ هزار، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۸ هزار، کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کاهو رسمی یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کدو حلوایی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کدو مسمایی ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کلم سفید یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۲ تا ۴ هزار، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، گوجه فرنگی گلخانه ۵ تا ۱۱ هزار، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و هویج یک هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین عرضه می‌شود.

به گفته وی، نرخ هر کیلو سبزی خوردن یک هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع میوه شب یلدا وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به ازدیاد تقاضا در شب یلدا پیش بینی می‌شود که قیمت میوه ۲۰ تا ۲۵ درصد در نوسان باشد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی اقلام میوه، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود در بازار نیست و تنها به سبب شایعات، جو روانی بازار و ازدیاد تقاضا ممکن است نوسان مقطی در شب یلدا اتفاق بیفتد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید